torsdag förmiddag

Min hemtenta står mig redan upp i halsen. Hur skall detta sluta? Jag är nu uppe i nio sidor vilket känns som en bråkdel av arbetet med tanke på de förväntningarna jag har. Visst går kvalité före kvantitet men det är många olika aspekter och infallsvinklar som skall tas upp. Vad fint det låter, men det står så...

Morgonen började med att byta till rena lakan i sängen och därmed vädra täcke och kudde. Känns som oftast lite extra härligt att gå och lägga sig sen. Därefter har jag moppat golven, det var ju hela 2 dagar sedan sist och det är redan dammigt. Har hört att detta beror på att ventilationen av lägenheter inte är densamma som i en villa exempelvis. I Gvd räcker det att städa allt för sällan och ändå upplevs det som rent. Här nere är det 3 gr i veckan som gäller. Numera orkar man inte alltid ställa in moppen efter sig utan den får istället stå framme och ta plats allt för länge.

Nej nu skall jag åter ägna mig åt mitt arbete. Känns inte riktigt som att man kan se slutet av detta än. Men förhoppningsvis kommer jag igång ordentligen och kan unna mig en utekväll i parken på lördag. Tur att man har något som sporrar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0