Thailand

Var precis inne på Sandras blogg. Hon befinner sig just nu, och de kommande tre veckorna, i Thailand. Verkar underbart med sol och värme. Dock kom jag underfund med att jag aldrig skulle kunna åka dit. De åt kyckling med sötsur sås vilket påminde mig om all den mat som faktiskt serveras där nere. Fram till någon månad senad var chinamat/thaimat något som uppskattades hos mig. Numera är det totalt stopp. Det går inte ens ner en tugga. Jag blir nästan illamående av bara namnet och jag förstår inte varför jag drabbats av denna asiatiska-mat-fobi. När M. berättar att han ätit på Bambu tre gånger på en vecka av en ren slump tycker jag något så grymt synd om honom. Jag tar rentav för givet att han åt chinamat/thaimat (vad som nu serveras) och att han upplever maten precis som jag gör, vilket inte är fallet. Nog om detta. Tur för Sandra och hennes V. att de gillar thaimat. Önskar de en fortsatt trevlig resa och får väl också tillägga att jag redan saknat henne för en promenad just ikväll. Eftersom det är -11 grader så tror jag bestämt att jag ställer in...
Kom dock på, med tanke på Thailand, att det endast är 8 veckor kvar tills jag gästar turklandet. Skall bli rätt skönt att få komma bort. Återstår bara att hoppas på värme, sol och bad. Någon som vet om man kan sola och bada där i sluten av mars/början av april?!

En del av utsikten från vår lgh i Alanya.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0