Lägenhetsvisning

Gårdagens eftermiddag flöt på i ett lugnt och stilla tempo. Motivationen för att skriva på min hemtenta var som bortblåst och varje mening som jag lyckades åstadkomma fick skrivas om åtskilliga gånger. Det kommer bli en grym hemtenta det här, det känner jag på mig ;).
Vid fem-tiden åkte vi iväg för att titta på en av lägenheterna. Det som först slog mig var att på bild upplevs den som så pass mycket större och kartan över planlösningen var inte riktigt i proportion med verkligheten. Lägenheten var hur som helst fin men inte riktigt något som vi fastnade för. Tur var väl det, annars hade man nog varit i full fart med att möblera den redan nu. Utgångspriset var 1 025 000 och nu är de uppe i 1 200 000. Lär förmodligen stiga ytterligare några hundra tusen. Btv. det här med lägenhetsvisningar låter nog väldigt serriöst men ses nog mest som en kul grej. Detta trots att det låter som att jag flyttar imorgon ungefär...

Ringde en dam igår ang. ett lånelöfte (mest för att se om det går igenom). M. berättade att jag studerar, inte har någon fast inkomst utan enbart lever på csn-bidrag som ligger på ca 3000.
Efter en stund vill hon prata med mig ang. mina personliga tillgångar i form av sparade pengar, aktier och fonder. Det första hon säger är i stort sett... Bor du i hyresrätt eller är du inneboende?
Hon hade alltså inte spc höga tankar om mig. (Menar inte att det är fel att bo i en hyresrätt eller inneboende, utan mer att hon antog att pengar antagligen var det sista jag hade). Vad dock inte sen med att kontra med en klang av negativitet i tonen, NEJ, jag bor i en bostadsrätt. Plötsligt blev det ett helt annorlunda beteende från hennes sida och resterande del av samtalet upplevdes hon vara väldigt trevlig. Tänk vad lite pengar och förutfattade meningar kan göra! Man skall passa sig för vad man säger för saker och ting är ju inte alltid som det ser ut att vara. Alla borde ta lärdom av det här, så även jag :). Man slutar aldrig att förvånas!!


Nu skall jag göra mig i ordning för att åka till skolan och göra Hanna sällskap under C-uppsatsseminarium resten av dagen. Härligt att sluta vid 5 en fredag... :)




Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, tack för din uppsats Issa;)

Jag hade inte behövt gå till någon doktor, jag skulle ha frågat dig.

Tack för tipsen också, jag ska absolut fundera på att börja knarka;)

Hoppas allt är fint med dig!

Kram

2010-01-15 @ 18:36:38
URL: http://sannaingelstenolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0