Danmark

Nu ær jag i Danmark. Orkar inte stælla in så att ni får svenska æ och ø så ni får helt enkelt klara er med en touch av det danska alfabetet. Lørdagen børjade tidigt och før egen del satte detta sina spår. Framme i Danmark blev det en lugn eftermiddag før att sedan gå ut och æta och avsluta med bowling. Jag stupade i sæng nær jag væl kom hem. Søndagen innebar att M, P och farmor skulle ivæg och hælsa på en kusin till P. Inget som frestade mig spc mycket. Stannade dærfør hemma och skrev på mitt arbete. Skønt att iaf ha kommit igång.

Måndag, vår dag på stan var kommen. Upp tidigt och dærefter ivæg. Det ær ett heltidsarbete att førstøra pengar. 2 klænningar har jag fått med mig hem, en lila långkofta (læs myskofta), två trådlyktor, två stora glasljusstakar, en skohylla, bodylotion av olika slag, blockljus, vitvinsglas m.m. Jag kommer faktiskt inte ihåg mycket mer nu. Før att gøra inlægget lite roligare tænkte jag bjuda på någon bild...


En lila långkofta, før endast 59 dk på rea. SJUKT!
Med andra knappar så kan man sækert få anvændning før denna en kall vinterdag.



Mina trådlyktor, på bild ser de inte mycket ut før værlden.
Men de kommer bli klockrena på min balkong.
Ær ca. 30-35 cm høga.


En av klænningarna, ær nog snyggast på...


Mina stora ljusstakar. 60 cm høga.
Jag ælskar dem!



Nu ær det dags før efterrætt. Dærefter vill det till att ta vara på den sista stunden ihop med farmor før den hær gången. Næsta gång vet man inte om hon ens kommer ihåg mitt namn. Det går utfør, tråkigt men sant...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0