Belöning

Löprundan gick förvånansvärt bra till en början och jag var onekligen imponerad av mina skor. Kom snabbt fram till att de faktiskt inte var så tokiga trots allt.

Men man slutar aldrig att förvånas, förundransvärt är att jag efter halva sträckan skulle döda för att få hit mina vanliga löparskor. Vilken skillnad det är!
Tanken på att jag bara är amatör i ämnet gör det påtagligt att val av löparsko spelar en stor och avgörande roll. Jag inser att jag haft tur med valet av mina skor.

 

Mina Nike som jag köpte 2008 var favoriter tills de blev smutsiga och jag tillät mig själv köpa ett par nya av den ringa anledning att jag behövde ett par i Hstd och ett par i Gvd. (Bet. Jag har tvättat mina Nike och de är numera fina igen) Sagt och gjort!

Ett par nya blev det, bytte märke till Adidas, och sedan dess har jag insett hur dåliga och obekväma mina första var. Detta resulterade i att jag investerade (är säkert några veckor sedan nu) i ytterligare ett par Adidas för att på så sätt ha en skön löparsko på varje ställe. Tyvärr ligger de fortfarande och blänker i kartongen som nu säkerligen sparat på sig ett lager damm där hemma. Har bestämt att de får komma fram till våren när det är torrt och fint ute, och då de inte riskerar att ”fördärvas” efter första användningen.

Åter till rubriken, efter min runda var jag stolt över mig själv, minst 5 km blev det och med ett bra tempo de första 3. Det går bra nu! I ett inlägg strax innan jul la jag upp en liten önskelista på bloggen. M&P överraskade mig rejält och gav mig en JetSet Addiction klocka i julklapp. Dock hade båda nog imma på glasen för de råkade beställa fel och blev lika chockade som jag då jag öppnade paketet på julafton. Min chock var positiv och deras aningen åt andra hållet. Denna fick jag…

Till en början var vi fast beslutna att packa ner den i bubbelplasten och paketet och därmed skicka tillbaka den och beställa hem ”rätt” färg. M&P trodde att de beställt den transparanta klockan, men ack vad de bedrog sig ;). Allt eftersom tiden gick och därmed rann ut har jag insett att den vita inte är helt fel trots allt. Till sommaren när man är lite brun kan det bli kanon snyggt med en vit klocka. Jag är faktiskt riktigt nöjt numera. Men fram tills sommar och ett brunt skinn från jag dock nöja mig med denna skönhet som jag klickade hem idag...

Genom att även beställa ett armband och på så sätt kunna utnyttja min rabatt fick jag klockan 33 kronor billigare (dessutom frakt och armband helt gratis). Om man vänder på det så sparande (läs tjänade ;)) jag alltså 201 kr genom att köpa ett armband.

Nu är det dags för sängen. Känns lite tomt eftersom man snabbt vänjer sig av att vara två. Imorgon väntar ett examinationsseminarium och därefter är det jag som tar mig an en hemtenta för fulla muggar.

 

Sov så gott mina vänner!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: sandra

aaaah, vill oxå ha jetsetklockan! Men det får vänta tills jag är rik igen, plånboken ekar redan tomt :(

2010-01-13 @ 17:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0