Turkiet, Alanya dag 6

Dagarna passerar utan vidare koll på veckodag eller omvärld. Möbler köps och levereras om vart annat. Igår var målaren här och skulle fixa lite, likaså "gardinmannen" var här och mätte upp gardiner. 5000 kronor för gardiner i två fönster, jag hade kunnat göra det billigare själv! Allt är långt ifrån billigt här nere...
Igår var vi även iväg och köpte sängar till gästrummet, tycker de är aningens hårda. Får se vad jag säger imorgon då jag premiärsovit sängen. Idag har möbeltillverkaren varit här och tagit mått och ritat upp våra möbler så som vi vill ha dem. Blir nog bra när allt är klart!
Vädret har visat sig från sin bättre sidan än så länge, varmt och strålande solsken på dagarna, dock kylnar det på om kvällen.

Detta möts man av då vi ligger och solar.

Jag framför ett citronträd.

Andra dagen här nere var vi med på en Jeep-safari som Alanyahus hade ordnat, jag var skeptisk till en början men efter dagens slut var jag tacksam över att jag tvingades att följa med. På ett ställe fanns det fullt med olika frukträd. Det rent ut sagt kryllade av apelsinträd, citronträd, olivträd osv. Det var helt klart den godaste apelsinen jag någonsin ätit. Det kändes inte direkt som att äta en apelsin, snarare att dricka en apelsin.


Kommentarer
Postat av: em

i miss u.

2010-04-07 @ 07:54:20
Postat av: sandra

härligt att du bloggar från resan!! Hoppas lägenheten blir toppen och att möblerna blir great! Fika och prommis när du är på svensk mark igen!

2010-04-07 @ 21:41:07
URL: http://sandrasss.blogg.se/
Postat av: zandra

Hej såg att ni har lägenhet i Alanya :)

Vart ligger den? är det en ny lägenhet?? Ska du bo i Alanya??

2010-04-11 @ 16:40:59
URL: http://zandraorneling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0