Turkiet, Alanya dag 1

Gårdagen blev en resdag. Båda flighterna gick bra och servicen hos Turkish airlines är bortskämd i jämförelse med SAS. Vilken skillnad! Var dessutom länge sedan som jag inte flög charter vilket märktes med överflödigt benutrymme.
I Istanbul var det dags att vrida fram klockan en timme och sedan ta sig till ny gate. Vi hann med en fika där jag hällde i mig en 33 cl cola för 50 kronor. Det är skamliga priser på flygplatser.
Nere i Antalya var det hyffsat varmt för att vara kväll, 17 grader.
Mina två väskor kom ganska snabbt på bagagebandet och jag kunde pusta ut, lagom färdig med det så stannar bandet och vi är ett 10-tal som fortfarande saknar några väskor. Varken M eller Ps väskor var med. Enligt en av passagerarna på flyget vars väska inte heller kommit med hade hon sett sin väska på vagnen då de höll på att lasta på en massa väskor. Plötsligt slutar de och två vagnar med väskor kör iväg och två minuter senare stå vi på startbanan. M och Ps väskor var alltså kvar i Istanbul.
Till råga på allt hade vi förberett oss på att få sova utan täcken första natten men preparerat med filtar. Nu hade vi dock enbart en filt men som tur var även två badlakan. Behöver jag säga att det var lite väl kallt... Sov gott trots kyla. Oturligt nog låg alla toalettartiklar i mammas resväska vilket inkluderar sminkborttagning, shampo, balsam, smink, hudkrämer etc. 
Som en tröst mitt i allt kaos får vi ut 4000 kronor som en försäkring att handla nya kläder för. Det har därför inneburit att dagen spenderats i ett shoppingcentrum för att sätta sprätt på detta. För stunden har vi 300 kronor kvar men jag har hittat en väska som förhoppningsvis blir köpt redan ikväll. Vi har alltså lyckats fixa en tillfällig garderob åt M. Eftersom P inte gillar att gå i affärer köpte han snabbt nya kalsonger, strumpor och någon skjorta och därefter har vi använt hans kvot. 
Vad gäller vädret har det varit strålande solsken och tillräckligt varmt för att gå i skjorts och linne. Utsikten från lägenheten är otrolig och jag är verkligen positivt överraskad över hur fint det var. Det här kommer bli bra :)

Längre än så har vi inte kommit. Vi sitter på Pepes bodega och har sett solen gå ner. Dags att dra sig för att inta dagens sista måltid. 


Glad Påsk kära vänner!



Kommentarer
Postat av: sandra

du, det där låter inte helt fel, hade jag haft pengar hade jag kommit ner och våldgästat omdedelbart.. Jag hade en galen kväll i parken igår, eller galen och galen, kom dit kl 00, åkte hem 00.50 med en svarttaxi!

2010-04-02 @ 09:32:56
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0