Sockerberoende DAG 2

Det går över förväntan. Igår kom sötsuget lagom till kvällen vilket resulterade i en frukt. Likaså idag kom det, återigen en frukt på det. Än så länge känns det som att jag klarar detta galant. Jag kanske inte har något sockerberoende över huvud taget?
Under vårt seminarie i skolan sitter den ena med en nyttig smörgås, den andra med en risifrutti (vilken sockerbomb!) och den tredje med en stor skumtomte (det är trots allt snart jul). Skall jag vara ärlig så var jag inte ens sugen. Risifrutti är inte min grej men skumtomtar går ner utan någon större ansträngning.
Som sagt, dag 2 och jag är imponerad av mig själv. En tabbe jag gjort var att lägga en påse med Cheddar Popcorn i min korg när vi var på Maxi idag. Detta enbart pga. att de var slut i hela Gislaved o Sm.stenar i helgen. Men jag har i varje fall inte öppnat påsen, den står bara på diskbänken tills vidare och lär göra det ett bra tag till.



Köpte förresten hyacinter på Maxi också...
Efter att jag blivit av med både jord och lite rötter (dock inte meningen) fick den första sin plats i min f.d. ljusstake. Dags att göra samma med nr 2.
Ett smakprov tills vidare...








Ha en trevlig kväll mina vänner! Nu väntar Desperate Housewives!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0