Nu ångrar jag mig!

Fredagen avslutades med en lite reunion här hos mig i Hstd. En trevlig kväll som så här i efterhand troligtvis inte hade kunnat bli en mkt bättre avslutning på "veckan" innan helgen skulle ta vid. Upp halv 7 efter en kort natt för att börja förbereda inför nästa upptåg denna helg. Årsfest och därmed också lagfest. Jag som varit fullkomligt opeppad på allt som har med fest att göra under en ganska lång tid kände mig faktiskt riktigt sugen. Jag tror att det har vänt  nu! :) Årsfesten blev lyckad och vi avslutade kvällen med den första (och sista) hemmafesten på väldigt länge. Kul var det i varje fall. Köket fick bli dansgolv, likaså bord och stolar. Sjukt egentligen! Men allt detta på min pappas bevåg.
Den värsta smällen kom dock dagen efter. En kombination av bakfylla som kryddats med halvdruckna flaskor och burkar utspridda lite överallt. Vilken lycka för ens luktsinne. Dagen blev i varje fall bättre ju längre den gick. När man sitter här och ser tillbaka på allt hade jag mer än gärna velat återuppleva denna kväll... Trots allt som hände!



Nu är det dock tisdag, M&P körde ner mig till Hstd i morse för att sedan fortsätta ner till Kastrup och därefter till sydligare breddgrader. Usch, till en början var jag fast besluten i att inte följa med. Jag skulle bestämt visa att jag satsar helhjärtat på skolan och därmed inte vill missa kursstarten som ägde rum idag. Men när pappa frågar mig, en sista gång, om jag trots allt inte skall följa med är det inte svårt att faktiskt inse att man gjort helt fel val. MAN LEVER BARA EN GÅNG. Att till och med han frågar, han som över allt annat talar för att man skall utbilda sig, och spela fotboll! En kursintro kan man ta igen hyffsat lätt. Jag hade dock chansen, delar av mina sommarkläder finns i garderoben här nere. Men nu sitter jag här, skall snart ta och åka hem till Doris för att ta hand om henne veckan som återstår fram tills att de kommer hem.

Kom precis på att jag är hemma själv i helgen, någon som är sugen? Haha! :)



Kommentarer
Postat av: Anna

WIHO! nu blev du väl glad när du fick en liten kommentar va?! ;) haha. tack för i fredags! men ni skulle följt med ut! sjukt bra drag på mårten! (tolka det som du vill, hahhaah ;) ) men ni verkar ha haft kul på årsfesten också! :) puss o kram

2009-11-11 @ 13:52:47
URL: http://annaerner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0