Det bästa jag varit med om i föreläsningsväg

Dagen började med en föreläsning om ledarskap.
En gästföreläsare som både inspirerade och motiverade oss på ett vis jag aldrig upplevt tidigare. Fullkomligt sinnessjukt. Efter 4 timmar, som för övrigt gick väldigt snabbt, hade jag utan tvekan kunnat kasta min in i en chefsroll. Det finns bl.a. så otroligt mycket man vill förändra vilket möjliggörs med den typen av arbete.

Hon var totalt orädd och berättade om hur hon klättrat från en nedbruten avdelning till en annan, och med sitt bemötande och sin ledarroll fått verksameheter på fötter igen. Att vända en vårdcentral på - 3 miljoner till + 3 miljoner med hjälp av hyffsat enkla medel. Samt hur en avdelning som var hatad av alla på något år kunde få bäst i test.
Likaså framkom det att hon som sjuksköterska fått gå in och ta över ett chefsjobb som innebar att styra över proffesorer, docenter, överläkare och läkare. Hon berättade hur hon som kvinna, på 30 år och dessutom med utländsk bakgrund gjorde för att bli accepterad. Över 50 st hade hon "under" sig. Men hon lyckades!
Man ska se konflikter som en möjlighet till utveckling.
Det var verkligen imponerande att höra hennes olika recept på framgång. Det är dock tråkigt att vi inte stöter på föreläsare av det här slaget lite oftare. Men man får väl passa på att glädjas desto mer nu istället.

Efter lunch blev det en fika på Espresso House tillsammans med tjejerna. Hade för första gången med mig kameran men dock utan något laddat batteri.
I ef.middag/kväll har det regnat konstant vilket var perfekt för mig som behövde städa. Nu är lägenheten skinande ren igen och imon är det dags att ta fram adventsljusstakarna :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0