Några timmar senare...

Under dagen har jag tagit tag i balkongprojektet på allvar. Det var ren lycka i att få bort Alex gamla balkongmöbler. Man inser att smaken är som baken i vissa fall och att vi prioriterar olika saker. Han brinner för teknikprylar i alla dess former och jag aningens mer för inredning. Tur att M & P fick både en pojke och en flicka :).
För att få ner det gamla bordet utan att skruva isär det fick det helt enkelt med hjälp av lakan viras ner till Ida som snällt stod och tog emot det.


FÖRE



EFTER

- - - - -


För er som vill följa med hela vägen har jag tagit kort med täta mellanrum...
Då pappa renoverade mitt kök glömde han att städa efter sig på balkongen vilket resulterade i ännu ett lager skit på de plattor som jag har liggandes på balkongen. När jag lyfte upp en såg det ut så här under.



Eftersom det var lika bra att få det gjort så har jag tagit upp hela golvet och diskat alla plattorna för hand. Efter en promenad med Jansson tog jag tag i disken. Det tog sin lilla tid men rena blev dem.


Damsög och moppade även balkongen. Som ni ser är det ingen vacker syn under "ytan".


Fick med mig lite sten hem från stugan sist som jag skall ha mina framtida betongkrukor på så småningom. Tills vidare får de gamla zinkkrukorna duga. Fattas dock 2 stenar, missbedömde helt enkelt bredden på balkongen.


Lyckades även skära mig då jag skulle få dit plattorna igen.


KLAR med plattorna.


Fick fram mitt nya bord och tillhörande stolar som jag fick i födelsedagspresent.
Det enda som fattas nu är att jag skall byta ut plastplattorna mot trätrall. Dock har jag inte hittat den sorten som jag vill ha till ett rimligt pris. Men de börjar kanske rea sådant snart?


Min nya ljuslykta med ett alldeles för stort ljus i.


Det är vad jag har gjort under kvällskvisten.
Städat, röjt och förnyat lite med andra ord.





Kommentarer
Postat av: sandra

supermysigt ju! Bjuder du på fika där snart? ;)

2009-05-27 @ 08:29:24
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0