Sponsring

Nu har jag precis satt mig ner för att börja plugga, detta efter en förmiddag i Varberg. Föreläsningen är en av de bästa jag någonsin varit på, hon är grym på att fånga vår uppmärksamhet och 4 timmar känns ungefär som 1 timme.
Marie Sandh heter hon och föreläser en hel del om smärta. Otroligt lärorikt och intressant trots att ämnet smärta inte tilltalar mig speciellt mycket.

I bilen påväg hem pratade vi om hurvida våra föräldrar väljer att ställa upp för oss eller inte. Jag och Martina som är yngst i en syskonskara ansågs ha det bättre ställt än de andra. Likaså berodde det på om ens föräldrar var egenföretagare eller om de arbetade kommunalt osv. Blev en ganska livlig diskussion till slut där vi bortskämda småbarn gick segrande ur striden.
Man kommer på sig själv med att inte vara tacksam för allt de ställer upp med och att man allt för sällan visar uppskattning. Utan M&P hade jag haft skulder upp över öronen efter min avslutade studieperiod. Likaså hade jag inte lärt mig att leva med hänsyn till mina tillgångar...
Vi diskuterade även, hur mycket i ens hem som man, helt och hållet, själv har betalt för?

Jag kom iaf fram till att jag inte vore mycket värd utan mina föräldrar som ställer upp. Ytterligare en bra sak är alla saker som man "får på köpet" genom att någon av dem har eget företag. Se bara på det här...

Gonal F - sponsrat USB minne
Puregon - sponsrad bärbar mini datamun
Gardasil - sponsrade kollegieblock i alla olika storlekar


Dags att ta tag i allvaret... :)






Kommentarer
Postat av: emelie

bilder på katten, bilder på katten!!

2009-03-14 @ 16:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0