På fredag skriver jag U på min tenta

Jag har verkligen insett att jag har läst och lagt ner mycket dyrbar tid på helt fel saker. När pappa sitter och frågar mig om prover hit och dit och om sjukdomar, riskfaktorer, patofysiologi, verkningsmekanismer vid olika läkemedelspreparat så kan jag ingenting. Inte ens biverkningar och komplikationsriskerna sitter. Jag har inte ens en blekaste aning om svaren. Han kan de som ett rinnande vatten - fortfarande.
Pappa frågade mig precis, som om han funderat på det länge samtidigt som han lät ganska orolig "Hur många rätt måste ni ha?!" 70 eller 75 %. Hans svar blir "Du verkar ändå ha koll på mycket, du kommer klara det".
 Jag är frustrerad och vi sitter ytterligare en stund med olika former av läkemedel, jag lär mig inte ett skit trots att det hela låter förhållandevis enkelt. Jag envisas med att jag är trött och pappas härliga kommentar om "att man inte lär sig något om man är trött" ger mig gott samvete över att lägga det åt sidan för den här dagen.

Men jag lägger ribban lågt för jag vet att jag inte kommer att fixa detta. Å andra sidan får jag vara glad för då får jag ytterligare en chans att läsa och lära in mig på alla sjukdomar och prover. För det hela är fruktansvärt kul och intressant egentligen...

Renskrivningen är i varje fall klar och nu skall jag fika innan jag går och lägger mig och påbörjar läsningen på 120 sidor renskrivna anteckningar om hjärnans sjukdomar och likaså bröstorganens sjukdomar. Därefter sover jag gott en sista natt innan paniken tar över. Imon påbörjar jag fintrimmningen av bukorganen och likaså de endokrina sjukdomarna. Om jag hinner ska jag sedan läsa igenom läkemedelsföreläsningarna som vi har haft i Varberg. Jag kommer inte att hinna, och kommer därför att skriva ett U på fredag...

Men, fredag kl 14, är jag lycklig igen. Då ska jag belöna mig med något riktigt dumt och likaså njuta av tv-tittande (Let´s Dance finalen) på ett sätt som jag inte gjort på väldigt länge. Jag kommer njuta oavsett hur illa det går för då har jag tre veckor på mig innan resultatet kommer. 

Ni förstår väl att jag längtar...



Kommentarer
Postat av: sanna

jag tror du kommer klara det issa:) håller tummarna för dig, om du håller dina för mig! jag har me tenta imon ju... så jag ska förmodligen oxå känna samma lycka som du imon eftermiddag!

2009-03-26 @ 13:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0