Rustar för krig

Sitter och läser lite om föreläsningen som vi hade i onsdags och blir knappt klokare av att läsa i boken. Hittade dock en annan bok, medicinska sjukdomar, vilket kändes mer intressant. Sedan kom det där suget efter godis, "att det suger i godistarmen" som mamma hade sagt. Jag vek ner mig totalt - direkt in i kylen för att hitta något gott. Får fatt i en chokladkaka och min första tanke är. Jag måste handla en ny chokladkaka nästa gång jag ska iväg och handla - "det börjar ta slut". Om ni ser på bilden nedan så är det långt ifrån slut, närmare bestämt 2,4 kg choklad finns i min kyl. När man tänker på detta sättet blir man snarare äcklad istället. Men det är där mina funderingar träder i kraft.
När det gäller diskborstar har jag packat på mig en hel drös. När en tar slut måste jag ha en ny. Pasta har jag flera kilo av, när jag öppnar en ny förpackning och inte har en oöppnad i reserv är det kris. Disktrasor har jag 32 st. Jucie 12 liter (lång hållbarhet). Schampo ungefär 15 oöppnade flaskor.
Jag fungerar kring om jag enbart köper på mig detta då det är billigt. Till viss del ja, men varken jucie eller pasta är det "rea" på. Inte när man handlar det på Willys.
Häromdagen i skolan hade Hanna upptäckt att hon började få Issa-syndrom då hon var och handlade. Det verkar vara smittsamt det här...!

Är det någon som känner igen sig? Eller är det bara jag som är "sjuk"?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är nog bara du som är sjuk;)sorry.

2009-01-22 @ 17:55:00
Postat av: Hanna

Hahaha isf är vi sjuka båda två vännen! Men jag ligger som tur var ganska långt efter dig. Skulle du hem och spela fotboll imon? För isf kan du få åka med mig från skolan till tåget eftersom jag ska till Kim direkt. Puss

2009-01-22 @ 18:39:21
Postat av: Anonym

haha tro det med ;) Mitt kylskåp börjar snarare ta slut framåt veckan :) haha. Köket blev kanon, få komma och hälsa på nästa helg, efter en hård vecka i åre :) Sista soffan var kanon! Pusssupuss kram Ida

2009-01-22 @ 19:16:48
Postat av: sandra

Det kan inte vara nyttigt med ett kylskåp med så mycket choklad i ;O)

2009-01-23 @ 17:56:54
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0