FREDAG

Precis hemkommen från skolan. Från en intressant föreläsning om psykiska sjukdomar. Jag vet inte när jag senast lärde mig så här mycket på bara ett par timmar. En ny lärare idag - som vi alla älskar. Dessutom hade vi filmstund på eftermiddagen. Kul att liva upp lektionen lite! En film med Mikael Nyqvist om en som drabbas av panikångest. Borde nog ses för att få en inblick i vad ångest egentligen är. Alltså inte något som man har inför en tenta utan något som är allvarligt om man inte får stopp på det. Till och med dödligt...

Nu när jag kom hem såg det lite konstigt ut i köket och jag ställde mig själv frågan om det var såhär jag lämnade det imorse. Hade visserligen brottom som vanligt så jag brydde mig inte mycket mer. När jag sedan skall gå på toaletten är toalettrullen vänd på fel håll. Det är sånt som i den här familjen spelar stor roll, skämt å sido. Jag börjar fundera på om jag haft en besökare medans jag varit borta. Bestämmer mig sedan för att ta en macka, där ligger en påse med färska frallor - vad är det här egentligen :), vidare in i sovrummet för att sätta på datan och får se min säng lite halvdant obäddad. ALEX har varit här! :) Då föll alltså polleten ner. Det märks att det snart är helg och att man har ställt in huvudet på sparlåga.
Nu är han iaf påväg till Österrike för att åka skidor, jag skulle egentligen haft turen och fått låna hans bil om det inte vore för att han var tvungen att ta den bort till Oskar. Där kunde han inte precis lämna nycklarna så de fick helt enkelt följa med honom till outlandet.

Nej nu skall jag slänga ihop mina fotbollsgrejer för att ta tåget hem till Gvd o spela match...


ALEX






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0