Dålig uppdatering

Jag har lite dåligt samvete över mina ursla uppdateringar. Men jag får väl skylla på att det varit ganska mycket att göra i och med julen.
Samtidigt är jag ganska glad över att jag har haft fullt upp. Eftersom själva julen innebär en stor samling med nära och kära så har man fått lite kvalitetstid som det så fint heter. Det 23:e träffade vi grannarna som vanligt och åt tomtegröt och spelade sällskapsspel vilket var riktigt kul. "Med Vilda Gester" spelade vi och jag höll på att vika mig många gånger under spelets gång. Hade dock inte kameran i högsta hugg då. Vet inte riktigt vad som har hänt? Jag tror att Sanna, med råge, har tagit över min roll i att ta kort. Slå henne den som kan... :)
Den 23:e bytte även vi barn, jag räknas fortfarande som det :), julklappar med varandra och det började bra. Fick två jättefina ljuslycktor, Lejlas kokbok och likaså en snyggt förkläde att ha när jag bakar. Får tacka fam Schultz, dock tror jag inte att de läser detta men man vet aldrig ;).
Sedan blev det julafton och vi åt tillsammans hela familjen sen jag vet inte när. Därefter blev det Kalle Anka och sedan fick vi packa in oss i bilen för att åka till Reftele och resterade delen av släkten. Om jag inte nämnt det tidigare har vi en tendens till att köpa väldigt mycket julklappar. Om det inte vore för att jag proppade bilen full (en hel V70) den 22:e så hade vi inte fått plats.
Julafton blev som alla andra julaftonar... en mysig tillställning tillsammans med tjocka släkten. Vi höll på att öppna paket in på småtimmarna innan vi rullade hem mot Gvd igen.







Dagen efter var det den 25:e och juldagen är alltid juldagen numera. Dags för parken och mina förväntningar för kvällen var inte allt för höga med tanke på att det alltid är väldigt mycket folk ute att man knappt kan röra sig. Har man sedan tappat bort någon så hittar man aldrig varandra igen. Dock blev det annorlunda i år. Lite förfest och julklappsbyte hos mig tillsammans med tjejerna innan vi åkte ner till Fidde. Dock var vi ganska sena vilket ledde till att vi hann stanna där i 5-10 minuter. Får se det från den ljusa sidan, det han inte precis bli långtråkigt ;). I parken fick man lite kära återseenden och vi dansade i stort sett hela kvällen. Faktum är att jag hade riktigt jul!

Dagarna mellan juldagen och nyår är dock lite halvt suddiga, har inte riktigt koll på vad jag har gjort. Jag vet att jag hade fullt upp, att jag hade lektion måndag och tisdag innan nyårsafton och likaså att jag hann med lite julmys med tjejerna här nere.
Onsdag innebar nyårsafton som firades ute i Bolmen. En lyckad början på det nya året med god mat och trevliga människor. Blev faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Det höll dock på att bli en liten flopp då både vatten och ström i vägguttagen tog slut. Tack vare ett elkraftverk kom dock musiken igång snabbt igen och vatten, ja det klarade vi oss galant utan.

    
Hann ta två bilder innan batterierna tog slut, jag som trodde att jag nyligen hade laddat min kamera...




I lördags hade vi trerätters middag tillsammans alla tjejerna för att fira hemkomsten av Sanne. Det var supermysigt att träffas allihopa igen och alldeles för länge sedan sist. Det funkade faktiskt riktigt bra i köket och maten blev lyckad. Efter att vi ätit klart vid halv 11, var det dags för att spela "Med andra ord" där Gislaved vann en knapp seger över Anderstorp. Usch, efteråt var det nästan så att man kände sig som ovänner allihopa haha...  Det var tur att jag och Sanna vann, för jag hatar ju att förlora...



Hoppas ni haft en härlig jul och ett gott nytt år!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0