Chilli

Igår ef.middag kom Emelie o Sandra förbi en runda. Jag och Sandra skulle sedan ut o ta en promenad o. Emelie satte sig på bussen hem till Frösakull. För mig o Sandra blev det en runda bort till Stenalyckan och därmed också till Chilli. Nästa projekt här hemma blir att köpa ny soffa. Dock är den jag har nu bra på många sätt...

Hörnsoffa + alltid praktisk eftersom den ger många sittplatser. - Den blev dock omodern för ganska många år sedan.
Skinn + därmed också "förfestvänlig" eftersom det är lätt att torka bort ev. smuts o. om man spiller något. - jag har varit inne på att ha en tygsoffa (Snyggt men kanske inte fullt lika praktiskt!)
Comfort + den är skön att sitta i och den duger till och med att sova i (I värsta fall kan man till och med sova två). - ...
Plats + den är lätt att placera och är smidig på så sätt att den använder en vägg som är "svåranvänd" i mitt vardagsrum. - ...
Färg + ... - den är vinröd/brunaktig vilket inte riktigt faller mig i smaken.


Ute på Chilli provsatt vi i varje fall en massa soffor och Sandras mobilkamera fick gå varm :)


En svart divanmodell för 7 990 kr. På bilden ser divanen ganska smal ut,
den gör sig nog bättre i verkligheten.


En mörkgrå soffa där de tillagda kuddarna inte riktigt gör sitt. Bra storlek! Mjuk och skön!


Denna gillade jag också. Grå/Brun i färgen.


Denna var också ganska fin, dock hade de slängt i en massa saker i soffan såsom gardiner, flera filtar och ett överflöd av kuddar. Allt låg i en himla röra. Sandras halsduk förgyller i varje fall bilden :)


Denna var också snygg, dock känns den kanske lite för liten. Det får isf bli filmkvällar hos andra och väldigt små förfester sedermera...


Favoriten. En stor soffa till ett extremt billigt pris. Denna säljer de ut. Inte värt att tala om priset för då finns risken att någon ute i cyperspace hinner före... Med lite färgglada kuddar kan denna säkert bli snygg. Eller vad tror ni?


Nu är det dags för mig att ta tag i dagen. Har suttit och rullat tummarna eftersom Ida o jag skulle ta en promenad innan lunch idag. Hoppas hon läser detta och förstår att hela min förmiddag numera är förstörd, skämt å sido. Jag har städat vilket inte hade blivit av annars :). Nu skall jag fixa i ordning mig o därefter iväg till skolan en runda för att fixa kompendier för kursen. Hoppas att de kan hjälpa mig lite. Därefter blir det en runda in till stadsbibliotekek för att fixa en bok till Sanna...

Hörs lite senare, ha det bra!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0