Bli med katt

Som det ser ut nu så ska vi äntligen skaffa katt. Efter väldigt många års tjatande verkar det som att M & P äntligen skall ge med sig. Innerst inne vill de själva ha katt men nackdelen blir när vi är ute och reser, vem som då skall ta hand om honom. Men antingen får mormor vara kattvakt eller Ewa eller rent av grannen. Vi brukar ju ha hand om Måns när de är ute och reser så nu får de betala tillbaka ;).
Ytterligare ett problem är Alex, att han inte riktigt tål katten. Å andra sidan är han aldrig hemma numera men det gör ju inte heller att han kommer komma hem oftare. Av en konstig anledning så älskar Måns o Zimba att ligga i Alex säng.
Vi har redan börjar prata kattnamn. Sixten, Sture, Sten, Sven, Gustav, Trulls, Sune, Gösta, Stig, Ture... Någon som har något bättre förslag? En svart liten katt med vita tassar och vit nos...

Jag får väl se till att ha en sista tjejmiddag hemma snart eftersom varken Emelie, Ida eller Sanna är speciellt förtjust i katter.







Kommentarer
Postat av: sanna

haha katt... issa då... där ser man. Jaja jag får väl proppa mig full med medicin innan besök hos dig:P så du blir nog inte av med mig så lätt:)

2009-01-30 @ 13:09:40
Postat av: Anonym

haaha issaa, vad gör du? hoppas katten gillar att vara ute, för där lär den vara när jag är på besök ;)haha. Lill Jesper röstar jag på ;) eller Thorsten! Pusssis

2009-01-30 @ 21:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0