"Åhh det ligger i luften"

Idag är det precis som vanligt här nere i Halmstad. Det har regnat och allt regn ligger i luften. Vädret är lika grått och trist som ungefär 220 andra dagar här nere söderöver. Det är sånt där regn som gör att ens platta hår inte förblir platt om man går ut. Innan jag kommit till skolan kommer mina lockar att vara framme. Funderar på att strunta i att platta håret och chockera mina kära klasskompisar en aning.
USCH, idag har vi examinationsseminarie gällande 4 artiklar på egelska. Inte nog med det så är det övere 100 sidor totalt. Jag som är fullkompligt värdelös på den här typen av engelska. Det går an att prata smärtfritt men dessa texter innehåller inte alls något talspråk. Det känns nästan som att de istället har tävlat med varandra om vem som har den mest komplicerade engelskan. För att minimera mitt lidande valde jag att enbart läsa Abstract och Discussion, jag hoppas att jag klarar mig på det. Annars kan jag räkna med ett fett U och en härlig kompliteringsuppgift.
Natten som gått var heller ingen hitt, jag har drömt ett flertal gånger att jag antingen försovit mig eller att jag på något sätt missat examinationen. Igår var jag inte ens utanför dörren, inte ens ute på balkongen för att få en nypa frisk luft. Idag blir det iaf en tur till skolan o tillbaka. Ikväll skall jag bänka mig framför mitt arbete som skall in på fredag. Alla har panik! Till viss del jag också men det känns på något sätt som att jag kommer fixa det här.

Vilket inlägg jag fick till, här fick ni en inblick i studiernas mörka grottor då allt inte är ljuvligt, roligt och alldeles underbart som student.

Om 6 timmar är min examination över. Då är jag en av de lyckligaste på jorden, iaf för en enaste sekund - om jag klarar det vill säga...



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0