RECEPT

Igår lagade jag något fantastiskt enkelt som var gott på samma gång. Tänkte till och med dela med mig av mitt spontant egengjorde "recept".


2-3 kycklingfiléer som jag skär i små tärningar. Likaså en purjulök som jag hackar i små bitar. Både kycklingen och purjulöken fräses till i stekpannan.

Många järn i elden :P. Medans du fått fart på plattorna kan du pasa på att lösa upp en kycklingbuljong i lite mjölk och vatten. Jag skulle aldrig klara mig utan kycklingbuljong när jag lagar mat. Du slipper alla andra olika former av kryddor. Tog även och kokade upp lite brocolli för att bättra på mina järndepåer inför fredagen då jag skall ta nya feritin värden.

När buljongtärningen har löst upp sig är det dags att tillsällta Arla kökets egen Skagen Panna (med citron, dill och vitt vin - låter inte spc gott). Tog även en ca 3 dl lätt creme freiche. Rör runt tills allt är väl blandat.

Tillsätt därefter purjulöken och de genomstekta kycklingbitarna. Låt koka ihop och stå och småputtra tills pastan är klar.

Wooaalla! Klart, snabbt och enkelt alltså. För de som gillar fisk kan man byta ut kycklingen.

Blir en hel del disk när jag lagar mat, tur att man har diskmaskin vid dessa tillfällen.


Dagens åkommor...
Idag steg jag upp tidigt för att ta en promenad med Ida. Riktigt härligt att komma upp tidigt och likaså få lite frisk och härligt luft. Hemma igen väntade dock ingen färdiglagad frukost (nackdelen med att bo själv) utan fick själv ta tjuren vid hornen. Resulterade sedan i att jag blev alldeles för trött för att sätta mig och läsa och istället valde att sova bort hela förmiddagen. Vissa dagar får man vara lat...
Har iaf fått en del gjort idag trots allt. Vid 3-tiden kom Hanna och Ida förbi på en fika. De hade nybakta blåbärsmuffins med sig från Maxi. Själv hade jag bara en massa pepparkakor över från julen men de gick ner de också.





Kommentarer
Postat av: sigrun

tjena issa=)

Klart nu måste man jue hålla sig uppdaterad på allt så folk man inte träffar så ofta får reda på att man jobbar hela tiden;) hihihi ni vet jue absolut inte det. Thihihi kul att du läser min blogg iaf.. Kraaaaaam =)

2009-02-12 @ 13:32:26
URL: http://sigrun.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ååh, det blev ju kanonbra!! :D Jo, det bättrar sig, har fortfarande ont i huvudet och nacken, men det går nog över snart hoppas jag. Hur stårdet till med dig?

2009-02-17 @ 18:21:04
URL: http://lovisan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0