Missförstånd

Kom på att jag glömt berätta om en lite halvrolig incident som inträffade i lördags. Mat skulle beställas från Chilli Thai och dagen innan var jag uppe på GH och fick tag i en meny från Chilli Thai, trodde jag (såg ut precis som menyerna gör där). Så i lördags då jag bestämt mig för vilken rätt jag ville ha skulle jag ringa och beställa. Ringer det nr:et som står på framsidan och oroar mig för att han/hon som svarar i andra ändan inte skall förstå vad det är jag vill ha. Sist blev det nämligen fel.
Men jag säger tydligt att "jag vill ha nr 30". Hon ifrågasätter mitt val och jag väljer att säga vad som står på menyn. Därefter säger hon att de har ingen nr 30. Jag blir lite fundersam, sedan säger hon. Aha, du har gammal meny - säg vad du vill ha så ska jag laga. Jag frågar då om den nya menyn finns att få ta på ex. på internet så att jag kan se vad jag vill ha. Jag är rädd för att få något som jag inte har beställt. Kontroll freak för att se om hon fattat mig rätt. Hon säger iaf att de inte har ngn hemsida. Jag tycker att det låter skumt och hade egentligen fått för mig att Chilli Thai hade en hemsida. Men jag kanske har fel?! Hon verkar fatta att jag är osäker och säger "Du förstår att du har kommit till Anderstorp va?".
Haha, sen tittar jag på menyn, den är från 2004 då Chilli Thai alltså låg i Anderstorp. De har alltså nytt tfn nr till Gvd och thai restaurangen som tog över har behållt det gamla. Turligen kom det alltså fram att jag ringt fel. Tänk om jag istället godtagit hennes förslag till att hon lagar det jag vill ha och sedan åker fram till Chilli Thai och säger att jag har beställt. Det kunde ha slutat illa.
Kommer ihåg då Rolle hade beställt planka på Restaurang Edwins och sedan åker till Sten o Co. och hämtar 2 plankor. Sedan går tiden och vid 22-tiden ringer de från Edwins och undrar varför han inte har hämtat de 2 plankorna. Man kan ju undra vilka två han då tog, någon måste ha fått vänta extra länge på sin mat på Sten o Co...


Kommentarer
Postat av: sigrun

Hej flicka lilla=)



Hur gör du din blogg så fin ? Vill också ha en sån fin blogg ju! Du kanske skulle kunna hjälpa mig med? =) Puss och Kraaaaaaam

2009-02-19 @ 12:06:32
URL: http://sigrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0