livsviktigt.se



Vi har precis haft föreläsning o. seminarium om transplantationer av olika slag. Alla fick därmed ställa sig själva frågan om man skulle kunna tänka sig att donera organ efter sin död. Jag har egentligen aldrig tagit åt mig tanken eftersom det känns avlägset, men man vet aldrig när det händer. Många i klassen fanns redan med i donationsregistret och numera även jag. Ni där ute, som inte ställt er själva samma fråga, gör det och gå sedan in på www.livsviktigt.se och kryssa för din åsikt (Ja/Nej).




Jag skall själv erkänna att det kändes vemodigt, egentligen vill jag inte att någon skall skära i mig. Men den dagen då jag inte längre finns kvar, och det samtidigt finns andra som inte överlever om de inte får ex ett nytt hjärta, skulle jag vilja donera mina organ för att på så sätt hjälpa andra. Om jag själv kommer i den situationen hade jag varit otroligt tacksam för att någon annan skulle vilja donera och kanske på så sätt ge mig ett nytt liv...

Gör en gärning du också, registrera dig nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0