Ikea, Doris och ny vecka

Fredag
Läste i stort sett hela dagen. Dock resulterade detta "duktighetstänkandet" i att det inte blev något läst på hela lördagen. Kvällen innebar träning och egentid med mamma framför Let´s Dance. Försökte även få tag på kattägaren utan någon vidare framgång.

Lördag
Dags för en tripp till Jkpg där pappa skulle på möte och jag fick spendera min tid på Ikea. Jag som fullkomligt älskar Ikea :). Försökte under förmiddagen få tag på kattägaren men det gick inte nu heller. Jag var ganska inställd på att få åka hem utan någon katt. När jag kommer fram till Ikea bestämmer jag mig dock för att testa en sista gång...
Tror ni inte att hon svarar. Dock visar det sig att hon befinner sig i Göteborg på hästmässa. Kan inte påstå att det såg spc ljust ut. Sen visade det sig dock att hennes dotter troligen skulle vara hemma under dagen. Fick tag på henne på direkten och vi bestämde att jag skulle komma och titta på katten. Men först Ikea...
Det var första och sista gången jag åker till Ikea helt själv, en lördag, då det dessutom var en ganska lång shoppinglista. Jag hann förbarma mig över att Sanna inte var med ett antal gånger. Jag var nästan genomsvett när jag väl var klar. Nästan helt färdig visar det sig att det sista som pappa skulle ha finns på ovanvåningen. Fick alltså ta hissen upp för att leta reda på hans backar. Därefter var det problem med att få allt att få plats i vagnen. Men jag lyckades och det var därefter dags för Ta-själv-lagret där jag skulle hämta en byrå till mig själv :). Den vägde visst 34 kg så det var lite otympligt att få på den under vagnen utan att vagnen skulle börja rulla iväg.
Därefter iväg till kassan, lång kö och sedan min tur. Eftersom pappa skulle ha vissa grejer på GH så skulle sakerna delas upp. Dock låg inte allt överst så det blev en del plockande i kassan. Sen när jag ska betala kommer första baksmällen. Vi hade räknat ut att pappas 20 backar med lock skulle kosta 500 kr, detta fick jag alltså löst att lägga i min annars helt tomma plånbok. Dock är locken dyrare än förväntat så allt slutar på 600 kr istället. Först blir jag helt stum, jag är supervarm och kön är lång. Hittar inte 500-lappen. Hur lyckas jag slarva bort mina pengar?! Alla tittar på min proppfulla vagn. Får helt enkelt ta pappas kort och betala. Jag slår min egen kod och kassörskan säger "Tyvärr, det funkar visst inte med detta kortet". Vad gör jag nu?!  Kommer dock på mig själv med att jag måste ha slagit bensinkoden och testar igen. RÄTT! Tack o lov! Därefter betalar jag och med nöd och näppe får jag in allt i bilen. Nöjd och belåten!

Därefter styr jag kosan mot Gränna och fastnar för den lilla kolsvarta tösen. Hon får namnet Doris. En bestämd liten dam som är väldigt blyg. Vilket passar utmärkt med tanke på att Ida på så sätt slipper stöta på henne när hon är hos oss. Än så länge gömmer hon sig överallt men sakta men säkert vidgar hon vyerna. På nätterna ligger hon och piper så att M & P inte kan sova. Det är otroligt hur snabbt man fäster sig vid djur. Jag fick 24 h med henne och visst saknar jag henne redan...

Måndag
Alex var nere på besök, sov hos mig sön-mån eftersom han skulle jobba i Hstad under måndagen. Var riktigt mysigt med lite sällskap från honom. Fick även reda på att han kommer om en vecka igen. Då åker han tydligen på solsemester en vecka. Vilken conection vi har vi syskon. Jag och Alex var iaf ute på Eurostop och handlade, eftersom mina pengar var slut fick han betala min mat. Detta i utbyte mot att han ofta lånar min lägenhet på helgerna och även äter upp veckans rester... gratis...

Tisdag
Första skoldagen efter helgen. Skönt att få lite gjort. Blev en promenad med Ida på kvällen.

Onsdag
Tog ledigt från dagens föreläsning eftersom det inte anses komma på tentan. Nu väntar jag på Ida. Vi ska ha en tvkväll i soffan.



Min nyinköpta byrå. Bilden gör sig dock inte riktigt rättvis, i verkligheten syns det knappt någon skillnad.
Ibland är det dumt med blixt.


Har lite planer på att byta ut mina kuddar på sängen.


Man kanske borde köra på mörklila... ?!



Vi hörs...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0