En underbar helg!

Äntligen är jag kvitt med min förkylning och känner att man kan börja leva som vanligt igen. Helgen har varit riktigt lugn men ändå otroligt härlig. Fick skjuts hem till Gvd i torsdags och fredagen fick gå till att uträtta en massa ärenden. Någon som missat att jag vann ett presentkort i Västbo Andan?! En kul överraskning i varje fall. I fredags gjorde jag även slut på ännu mer pengar och nu blir det till att leva på existensminimum fram tills nästa CSN-bidrag.
Lördagen innebar en del pluggande och jag var otroligt stolt över mig själv. Hela helgen har gått bra faktiskt. Lördagseftermiddagen innebar ut i solskenet och vi packade pulkorna med ved och likaså en massa mat och fika. Sedan gick vi runt dammarna och det var så otroligt fint. Vi hittade ett bra ställe i solen där vi grillade korv och turligen fanns en rejäl pulkabacke precis runt knuten. Där tillbringade vi eftermiddagen och sedan blev det även en liten runda ut på isen innan det var dags att gå hem. Kvällen skulle jag ägna åt en massa plugg. Vilken romantisk Alla hjärtans dag va? :) Haha. Jag var taxi åt M&P och kunde fridfullt sitta och läsa och få en massa gjort tills jag skulle hämta de framåt 2-tiden.

Nu är det ny vecka igen, innebär att vi har seminarium i eftermiddag och jag har verkligen inte läst på inför det. Jag har pluggat hela helgen men det har varit med annat. Nu kommer ångesten som ett brev på posten. Men det löser nog sig. Idag skulle vi va i halvklass så vem märker om jag inte säger spc mkt :P.
Ikväll skall jag troligen beställa hem en ny dator. Pappa vaknade på rätt sida i lördags och tyckte bestämt att jag faktiskt skulle behöva en ny. Det tackar jag inte nej till :) Vi har gjort en deal, han får min överflödiga telefon (den 29 mars behöver jag inte gå runt med två längre) och jag får en dator...

Om det inte vore för allt mitt läsande så hade denna helgen varit svårslagen. Jag har fått inhandlat en del till vårgarderoben och mysfaktorn har varit på topp. Å andra sidan känns det ganska härligt att jag faktiskt visat mig själv att jag kan läsa och få en del gjort när jag väl sätte mig med allt.
Ha en bra måndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0