Ben & Jerry´s

Idag har jag fått en hel del uträttat. Vaknade återigen av att solen sken in i mitt sovrum. Känslan av att ligga och dra sig i solen är för mig helt underbar. Hemma i Gvd har jag mitt rum på skuggsidan. Man får njuta medans man kan.
Vid kl 10 möttes vi tjejer för att cykla ut till Eurostop och strosa runt i affärer. Att leva på existensminimum är fullkomligt omöjligt. Jag klarade det inte ens en dag.

Väl hemma var det dags för sen lunch och därefter tog jag mig en kort powernap. Härligt att ha tid till vardagslyx :) Hinner dock inte sova allt för länge innan I. ringer och talar om för mig att hon har fått krav på en bok. Opps, den har jag tydligen lånat på hennes namn. Fick med andra ord palla mig upp för att cykla till skolan och lämna in boken. Påväg hem ringer dock H. och undrar om vi skall iväg och köpa en massa glass och frukt och ha en mysig fika i eftermiddag istället för att sitta med vårt grupparbete. Det var inte svårt att överge arbetet en dag som denna. Jag och H. jobbar inte spc bra i grupp har vi kommit fram till. Båda är otroligt svaga för minsta lilla frestelse från annat håll.
Vi köpte iaf glass för över 100 kronor, men om man säger att en Ben&Jerrys kostar 49,90 så är 100 kr inte spc mycket. Han bara ta ett kort innan batteriet tog slut...

Den här var faktiskt riktigt god, dock slog den inte New Your Super Fudge Chunk.

Min favorit!


Nu är mina pengar så gott som slut. Vi pratade om att åka till Ullared imon medans H. fortfarande har bil. Men det verkar som att alla 5 inte har spc mycket pengar på kontot. Vi räknade med att vi knappt hade råd med bensinen. Vi får nog helt enkelt skjuta på det besöket tills nästa bidrag har kommit... Dessutom slog mig tanken, har inte hela Hallands län sportlov nu?! Och även andra län?! Över lag en väldigt dum vecka att åka på...!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0