Måleri, målerá, detta blir nog bra!

Dags för lite mat i form av pizza.


Nu är jag hemma igen efter att ha hjälpt I. och G. med att måla i den nya lägenheten. Det kommer verkligen bli jätte fint när allt är klart. Blir så fruktansvärt sugen på att flytta när jag ser alla andra hålla på. Jag önskar att jag hade kunnat byta ut mitt vardagsrum till ett med två fönster från golv till tak och samtidigt ha stor plats för en öppen spis. Likaså hade jag mer än gärna velat ha en ny planlösning. Många gånger är det planlösningen som irriterar mig.
Jag ska dock inte glömma att jag är otroligt nöjd med den lägenheten jag har. Jag ska verkligen inte klaga, även om det låter så nu. Mitt kök är kanon, sovrummet likaså, toaletten är väldigt fin och fräsch, hallen är fin... Men ibland blir man trött på att bo i en skokartong med väggar (det är ungefär så det känns - inga sneda väggar, inga sneda tak, alla fönster åt ett och samma håll - det händer för lite).
Om ungefär 1 år är jag troligtvis färdig med mina studier för ett litet tag och då vet man aldrig vart jag hamnar. Jag kanske hittar mig en ny pärla som jag faller pladask för?!



Kommentarer
Postat av: sandra

åh, den lägenheten ser ju inte alls fel ut! SÅ mysigt!

2009-12-29 @ 10:09:27
Postat av: Victoria

2009-12-29 @ 10:27:48
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0