Ilskan har nog lagt sig

Som ni märkte kom föregående inlägg nästan som en blixt från klar himmel. Jag var bara tvungen att få skriva av mig och likaså komma på andra tankar.
Igår tillbringade jag min dag från kl 8-17 framför datorn och mina böcker. Orden blev klara ett efter ett och funderingarna kring vilket jag skulle få redovisa blev fler och fler.
Kvällen spenderades hos I & G. Målandet var klart så nu återstod att flytta de sista kartongerna och även lite av möblemanget. Sagt och gjort. Väl hemma och trött som bara den slog jag mig ner för att läsa in mina ord samt även orden som Hanna skrivit.

Idag var det då dags för vårt första examinationsseminarium i denna kursen. Vi kommer dit och den satans läraren delar ut orden på måfå. Det bästa vore att jag fick ett av de som jag själv skrivit eftersom jag nästan kunde de som ett rinnande vatten. Tyvärr. "Mina" ord delas ut till de andra och därefter återstår 3 personer varav jag är en av dem. Tyvärr är det ett ord som Hanna bara har skrivit 6 rader om. Självklart får jag mig tilldelat detta och jag inser att det är bäst att göra bördan kort. Jag säger som det är att vi inte riktigt hittat den fakta som beskriver just detta ordet och att min redogörelse därför kan bli aningens tunn i jämförelse med hur den skulle ha varit. Redan då säger hon till mig att jag får komplettera. Jag blir så förbannad på något sätt. Där sitter vi och man kan 12 av 20 ord väldigt bra, 6 av 20 hyffsat bra och självklart får jag 1 av de 2 som jag absolut inte ville ha. Tacksamt för de andra att de slapp detta men jag kan fortfarande inte komma över att jag ska få skriva en komplettering. DETTA ÄR MITT FÖRSTA MISSLYCKANDE! Till råga på allt kommer det dessutom väldigt lägligt, dagen innan nyårsafton som jag annars faktiskt har sett fram emot. Musten riktigt sögs ur mig och jag skrev snabbt ihop ett hat-mail till läraren där jag gjorde klart för henne att lottning vore ett bättre alternativ i framtiden. Nu har dock ilskan lagt sig och jag skickade aldrig iväg mitt mail. Jag funderar dock på att skriva om det och samtidigt framföra min frustration över uppgiften. Det värsta av allt är, att det finns andra som jag faktiskt är så mycket bättre än, som då fick ett lätt ord och glider på en räkmacka in i mål.

Jag är trött, ledsen, arg och besviken. Både på mig själv och på läraren. Hur kunde detta gå så himla fel?!
Vilken vecka detta har varit, jag hoppas bestämt att denna onsdag blir vändningen för annars kan det här sluta hur illa som helst!

Tur att jag fått agera flytthjälp iaf, det har ju förgyllt mina dagar än så länge :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0