Förmiddagsfika och hemtenta

Min torsdag började med en rejäl sovmorgon till halv tio och därefter frukost framför datorn i all sin hast. Sedan fick jag brottom. Ida (O.) ringde och vi hade bestämt att hon skulle kika förbi på en fika under hennes lediga torsdag. Sagt och gjort, Ida kom och vi spenderade några timmar framför kakfatet. Hur gör man när man skall dra in på detta och man ändå vill ha kvar den sociala samvaron? Speciellt nu när det lider mot jul och allt vad gäller socker fullkomligt överöses från alla olika håll.

Vid två-tiden åkte Ida hemåt och jag tog mig an första frågan på vår hemtenta. Egentligen kan jag tycka att jag är ute i god tid. Den skall in senast söndag. När man dock hör att vissa delar av klassen redan är klara blir jag omedvetet superstressad. Å andra sidan, de jag umgås med som mest har inte heller börjat. Däremot har de flesta "hela helgen" på sig och det har tyvärr inte jag.

 

 

Förra året såg det ut såhär den 12:e december.
Om man håller fast vid "traditioner" vad gäller snön skall marken
vara vit på lördag morgon när jag vaknar...


Dags att återgå till skrivandet...



Kommentarer
Postat av: sanna

är det verkligen torsdag hos dig idag?:P

2009-12-09 @ 19:23:03
Postat av: em

jag saknar diiiiiiiig bello

2009-12-09 @ 22:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0