En ny vecka tar vid...

Tordagen avslutades med att arbetet skickades in och som belöning tog jag ledig hela fredagen resp. lördagen. Har fixat min årliga julklapp från GH. Det blir 4 vita krukor, två höga och två lite lägre. Ibland är det bra att få köpa sina egna julklappar. Då får man precis vad man vill ha :). Dock är jag samtidigt glad över att man inte har några som helst aningar om vad många andra paket innehåller.

Söndagen började med att Doris och jag tog oss en promenad i skogen. Hon går bättre fot än vad grannarnas hundar gör. Efter en stund vad det dags att vända och gå hemåt. En vissling och därefter var hon återigen tillbaka vid min sida.
Vid lunch var det dags för det årliga julfirandet hos mormor. Egentligen brukar detta först äga rum veckan innan jul men med många olika projekt fick det i år bli ett tidigt julfirande. Premiär för tärningsspel där jag personligen blev väldigt nöjd med min julklapp.

En korg med gammeldags slottsglögg, pepparkakor och en tub med ädelost.

Passade mig perfekt då tjejerna kommer hit imorgon och vi skall ta oss an årets första pepparkaksbak. Hade tänkt bjuda på lite glögg och annan förtäring. Hade dock bara 1 flaska BLOSSA kvar.


Har förstått att vissa undrat över mitt sockerberoende. Hur det gick för mig att inte äta godis. Första veckan gick förvånansvärt bra. Det var inga större problem att tacka nej till godis och istället äta frukt. Därför gick det även extra bra att berätta för allmänheten om hur duktig jag varit. Andra veckan började bra sen gick det utför. Under onsdagen då det var väldigt stressigt i skolan fick jag för mig att byta ut min lördag mot onsdagen istället. Sagt och gjort. Jag åt en massa godis vilket fortsatte även på torsdagen. Innebar att även min söndag försvann. När fredagskvällen kom kunde jag dock inte låta bli och när veckan sedan ändå var förstörd åt jag även lördag och söndag också. Vilken pondus! Nu är det som sagt måndag, ny vecka, nya tag. Idag har det inte blivit något sött än så länge och jag har bestämt mig för att fortsätta såhär fram till helgen.
Från att ha ätit chips, godis och kakor varje dag är varannan vecka ändå hyfsat bra! :)
Efter regn kommer solsken!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0