Efter regn kommer solsken...

...efter uppförsbacke kommer nerförsbacke.

Gårdagen var inte precis min bästa dag på länge. Vet dock inte varför jag kände som jag gjorde. Inget kändes speciellt kul. Men vissa dagar är inte allt en dans på rosor (många ordspråk idag). Åkte ut till skogen för att planera nyår och även titta på film. Blev inte mycket av det sistnämnda men nyår är i alla fall så gott som färdigt. Enbart lite smått som skall fixas innan vi kan fira in det nya året. Allt löser sig till slut.

Idag var det upp tidigt, blev Halmstad tidigt i morse istället för ett tåg sent igår kväll. Det första jag gjorde var att ta igen några timmars sömn för att sedan ta mig till skolan på en ointressant och fullkomligt onödig föreläsning. Kan det bli värre?! :) Men tack vare hänga gubbe och att vi inte träffats på en vecka, och då hade mycket att prata om, var detta värt att åka 10 mil.

Nu har jag precis ätit och skall snart svida om till målarklädsel för att hjälpa Ida o Gusten med lite måleri i deras nya lägenhet. Skall bli spännande och se hur mycket färg man har på sig när man är klar.  M. har fått turen att åka till Sälen och jag är fruktansvärt avundsjuk. Istället för en tisdag i skidbacken med afterski får jag nöja mig med en heldag i skolbänken eftersom vi har examinationsseminarium på onsdag. Mina omtalade ord ni vet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0