Vad har hänt?



Fråga mig inte vad som har hänt, men sedan pappa slutat som tränare har det blivit allt mer tid över för annat. Efter Lucia cup som annars tagit upp all hans tid har han lyckats visa upp en sida som vi aldrig trodde fanns. Han har börjat STÄDA. Förra söndagen fick han ett ryck och röjde ut allt skräp som vi har i bastun. Detta till mammas ve och fasa. Jag förstår henne, på något sätt känns det som någon klampar i klaveret som hon tidigare varit ansvarig för. Nu har vi tydligen ett nytt motto ”Var sak har sin plats”. Dvs. all glögg för sig, alla olika årgångar av Blossas årliga julglögg, alla vita viner, alla röda viner, späe, olika ölsorter för sig etc. När han sedan står och börjar fördela vinerna efter årgångar är det nästan så att man blir lite tårögd. Tänk vad lite fritid och "brist" på fotboll kan göra…


Några dagar efter det, blev det plötsligt väldigt bråttom att städa ur garaget för att någon rörmokare skulle komma och titta till inställningarna till golvvärmen. Detta innebar att mitt skrivbord åkte ut. För att inte slänga detta tog jag det tacksamt till mig och placerade det på mitt rum. Min badbassäng (som vi faktiskt använde i somras) skulle helt plötsligt vikas ihop prydligt och läggas en plastback där den hör hemma. Ni hör, detta är verkligen inte likt honom. Men jag blev ett skrivbord rikare!


Skrivbordet är på plats


Det är bara att hoppas på att detta håller i sig...

Dock ryktas det om att han skall starta upp ytterligare en cup som går av stapeln redan i Mars. Det är Back in Business med andra ord. Men det var kul så länge det varade!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0