Studieteknik är psykiskt betingat


USCH, jag kan verkligen inte plugga i min lägenhet i Halmstad. Jag får ingen ro. Detta beror inte på fåglar som kvittrar, barn som leker eller andra utomhusljud utan helt och hållet på mig själv.
Jag vet dock inte hur jag skall få bukt på problemet. Det kvittar om jag på morgonen stiger upp samtidigt som tuppen och lägger upp en planering över dagen. Det blir ändå aldrig som jag tänkt mig. När klockan blir 12 måste jag börja tänka på mat igen, där går två timmar och sedan läser jag för att sedan behöver äta mat ytterligare en gång. Därefter är klockan närmare 8 på kvällen och mina studietimmar för dagen sägs vara över.

Som tur är....
När det vankas tenta tar jag mitt pick och pack och "flyttar hem" för några dagar för att sedan entra Halmstad igen med en hel del ny kunskap. Hade jag istället spenderat tiden här nere hade inte ens en bråkdel blivit gjort.
Det är nästan så att jag längtar hem efter att få krypa ner bland alla mina böcker, för tanken av att inte lära sig något på en helt dag är frustrerande!!

Detta är psykisk, ja så är det! Men det är tur att Gislaved bara ligger en timme bort...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0