Lyckligt ovetandes

Jag blir bara så trött på grupparbeten ibland. Speciellt när vi alla drar olika stora lass. Jag har alltid varit sån att jag tar på mig en hel del, ofta mer än vad jag egentligen klarar av. Jag sitter hellre uppe en halv natt än att låta vissa andra göra det. Dels för att få det gjort (vissa gör det halvdant och är nöjda där) och dels för att jag inte alltid litar på att de andra skulle göra det "lika bra". Givetvis kanske de mycket väl hade gjort det bättre...

Ingen har väl undgått min despyt för några veckor sedan. Redovisningen höll på att gå i stöpet och vi var klara med allt mindre än 1 min innan redovisningen påbörjades.
Eftersom denna kursen innehåller 5 arbeten och en tenta inom loppet av 5 veckor så har vi legat i från första stund. Förra veckan gick redovisningen gallant och jag har gått runt lyckligt ovetandes om att två i gruppen inte gjort något arbete på 5 sidor, vilket är kravet.
Igår fick jag ett mail från läraren om att hon kommer underkänna oss på en del om vi inte får det redigerat innan helgen. Jag var nästan svart i ansiktet när jag förklarade för mina två kära gruppmedlemmar att så är får det f*n inte gå till. Den ena åker dessutom till Göteborg i eftermiddag och menar på att hon inte hinner fixa något.
Förstår ni att jag är förbannad? Jag har lovat mig själv att jag inte skall ta och göra hennes arbete. Men om jag känner mig själv rätt så kan jag inte se, all den tid som alla vi andra lagt ner, gå i stöpet för att hon skiter i det. Så om ni undrar så har jag troligtvis hela min lediga fredag räddad!!! :(

Jag vet iaf vilka jag inte skall skriva några större arbeten ihop med i framtiden...



Allt var bättre förr...
Problemfria arbeten med två kära vänner!
:)






Kommentarer
Postat av: Anonym

haha blev lite rädd när det stod, jag vet iaf vilka jag inte kommer skriva arbeten med i framtiden, och så kom jag upp på en bild ;) Men sen såg jag text under bilden..puh! Och jag kan inte mer än hålla med! :D

2009-04-23 @ 21:40:23
Postat av: Anonym

haha blev lite rädd när det stod, jag vet iaf vilka jag inte kommer skriva arbeten med i framtiden, och så kom jag upp på en bild ;) Men sen såg jag text under bilden..puh! Och jag kan inte mer än hålla med! :D

2009-04-23 @ 21:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0