Sjukling

Dagen började lika bra som gårdagen slutade, alltså inte allt för bra. Tog tåget hem igår och dagen innehöll bakfylla och halsont. Igår kväll la jag mig vid halv 9 och somnade på nolltid. Vakande vid 10, sedan halv 12, därefter vid halv 3... Sen gav jag upp. Hur jag än la mig så värkte det i hela kroppen och det var inte skönt någonstans. Som ni hör så är jag väldigt ynklig när jag är "sjuk". Upp och väckte pappa för att leta fram alvedon. Precis som att skomakarbarnen alltid har de slitnaste skorna så har läkarbarnen inga värktabletter. Ungefär så såg det ut...
Efter två alvedon blev det sängen igen för att vakna totalt dyngsur 2 timmar senare. Tog mig en snabbdusch halv 5 och därefter blev det till att sova underbart gott i 3 h innan mamma snällt kom o väckte mig. Vilken natt jag har haft :( Hoppas definitivt att den som kommer blir bättre. Dagen har mest gått till att sova och en och annan timme framför datorn och för ovanlighetens skull ett ganska roligt skolarbete.

Vid 2 tiden kom mamma hem och hon tyckte absolut att vi skulle åka fram en runda nu när jag ändå var hemma på en vardag. Först en runda till Team Sportia där det blev ett par nya skor, så nu Emelie o. Sandra är jag redo för att köra pass! :)
Sen skulle vi till presentverkstan, kände att jag behöver något nytt och roligt i köket och likaså i tv-rummet nere i Halmstad. Blev lite nya saker från Cult och likaså två snygga krukor... En bit på väg iaf!
Sen orkade jag inte mer och svetten rann. Hemma igen står pappa och lastar ut bilen, han har varit och shoppat han också!

P: "Vad har ni nu varit och köpt?"
M: "Vi behövde piffa upp tvättstugan lite"
P: "Jaså, det behövde ni? Jag har också varit och handlat..."
Pappa får världens leende och strax därefter får jag och mamma syn på vad han har i bagaget.
M: "Jesper, du måste skoja med oss. Har du köpt en ny tv?"
P: "Ja, den var billig och så skall den tydligen vara bra när man skall kolla på sport."
Pappa skrattar för att någon av just den anledningen inte skulle kunna lura på honom en tv.

M: "Men vi behöver verkligen inte någon ny. Och vart har du tänkt ha den? Vi får absolut inte plats med en till"
P: "Det är väl alltid kul att variera lite. Precis som när du köper en massa krims krams och ställer överallt! Vi har inte plats med mer krims krams..."
M. "Att variera lite? Ja men ställ du en 42" tv där uppe och sen kan vi ju variera lite när vi tröttnat på den"

Det slutar med att vi inte kan hålla oss för skratt och pappa verkar trots allt ändå väldigt nöjd. Så nu skall vi variera oss lite, tv-bänken ska få sig ett nytt utseende.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0