Läser och luktar gott

Nu är det redan måndag och helgens uppdateringar har kommit lite i skymundan.
Nicke som lovat att hämta mig 19:43 igår dök upp kl 20 och vi började resan ner till Halmstad. Hände en ganska rolig incident under resan ner. Jag hade fått en liten "bra att ha påse" av pappa som han tyckte jag behövde. Där i låg bl.a. ett överfallslarm i fall jag någon gång skulle känna att jag behöver detta. Ida var då sugen på att testa och jag förklarar lite snabbt hur det går till. Hon drar i "säkringen" och sedan tjuter det alltså något så grymt högt. Bara ett problem...

Jag: IDA, VAR HAR DU SÄKRINGEN?
Ida: Hahahah jag vet inte, jag tror jag slängde fram den till Gusten. Men kan du inte stänga av den?
Jag: Nej men du måste sätta tillbaka den för att få tyst på den... Hahaha
Ida: Hahah VA!!! Skojjar du? Gusten har du säkringen?
G: Nej Ida här ligger den inte. Åhh så typiskt diiiiig Ida :)
Ida och jag skrattar och försöker samtidigt hålla för öronen för det låter något så otroligt högt. Niklas som var tvungen att ha minst en hand på ratten tyckte vi allmänt synd om. Efter ett bra tag hittar vi säkringen nere vid Idas fötter. Det skall då tilläggas att vi hade hela bilen full med packning vilket inte gjorde letandet spc lätt...
Det var iaf ett par långa sekunder och så typiskt Ida!


När vi kom ner vid 21 var det snabbt in med packningen för att sedan sätta sig i Alex bil och styra kosan ner mot Malmö och Svågetorp. Till mitt stora förtret har det varit fint väder i 3 veckor men igår skulle det självklart regna. Alex torkarblad är lite halvdåliga och jag hade en mardrömsresa de första 20 minuterna. När det sedan slutat att ösregna gick resterande mil riktigt snabbt och jag var inte ett dugg trött. Kommer ner ganska lagom till att Alex hoppar av tåget. Vi tar sedan ett snabbstopp på Statoil för att göra åt mitt presentkort på bensin och för att låna toaletten. Sedan påbörjar vi resan till McDonalds. Första stoppet är McD. i Löddeköping - STÄNGT, på Center Syd - STÄNGT, Burger King - STÄNGT, Max - STÄNGT (för 5 minuter sedan). Därefter bestämmer vi oss för att testa i Helsingborg, och Alex kör på något sätt fel i rondellen men vägen visar ändå att det är påfart till E6 - norr. Vi fortsätter och vägen blir bara mindre och mindre, först 90, sedan 70 och därefter en bit med 50 och där skulle det inte ens gå att möta en bil. Mitt ute i bushen åker vi ett bra tag innan vi får kontakt med E6:an igen. McDonalds i Helsingborg nästa - STÄNGT! Vi bestämmer oss för att göra ett sista försök i Ängelholm innan det isf fick bli någon bensinmack längs vägen. 23:57 stiger vi in på McDonalds i Ängelholm där de är påväg att stänga... Vi hade 3 minuter på oss innan alla kassor automatiskt skulle stängas...Jagi fick min efterlängtade maträtt till slut :)
Väl hemma i Halmstad igen ungefär vid halv 2.


Idag sitter jag och läser utvecklingspsykologi och luktar gott. Alex hade med sin en present till mig igår. Något som jag tjatat efter. Vet iofs inte om det är min typ av parfym men jag får ge den en chans. Annars vet jag att Emelie tycker om den...



Parfymen från Alex


Har förnyat med lite andra färger...


Pappas bra och ha        Köpte en ny tvåflaska
                         saker.             eftersom den gamla gick sönder



Dags för lunch...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0