BLUE THAI

Gårdagskvällen skulle innebära hemlagat och en mysig kväll tillsammans med Emelie, Ida o Sanne. Men efter att vi pratat om china mat och att äta ute blev det istället ett besök på Blue Thai. Det var verkligen jättegott och riktigt mysigt att gå ut och äta "mitt i veckan". Sånt borde man unna sig lite oftare.
Därefter en sväng till Maxi för att fylla på Idas skafferi en aning innan det var dags att slänga av henne ute vid Östra och lämna över henne till alla inbrottstjuvar. (Förra veckan var det 5 inbrott på deras området vilket har skrämt upp Ida en hel del - jag hade säkerligen reagerat likadant). Tjusningen med det hela är ändå att Ida har med sig en liten väska med sina värdesaker i när hon går hemifrån, ifall de skulle få för sig och stjäla hennes kläder så har hon några tröjor och likaså sin dator med sig. Inget undantag om man skulle på restaurang inte... :)

Som några redan hört har mitt Visa-kort slutat fungera, jag sparar på sätt och vis ganska mycket pengar. Det började strula tidigt förra veckan och först på torsdagen upphörde alla funktioner helt och hållet. Beställde ett nytt i fredags och det borde komma vilken dag som helst. Låg inte i brevlådan igår, inte idag, men förhoppningvis imorgon...
Med alla onda ting brukar de föra något gott med sig...
Det blir ingen impulsiv shopping - onödigt att ens åka in till stan och frestas av något som man inte kan köpa.
Ingen mat - skall man banta är det perfekt att denna veckan skära ner på maten.
Tömma frysen - eftersom jag inte har spc mycket i kylen får jag användning av det som ligger i frysen. Jag skulle behöva ha ett söndrigt visakort lite oftare...

Tidig föreläsning idag 9-12, ganska lagom lång dag. Är förvånad över hur mycket vi hinner gå igenom på bara 3 h. Inte undra på att samhället effektiviserats ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0