Strandpromenad



Gårdagens belöning var bland annat strandpromenaden med Emelie ute i Frösakull. Tog ett tag innan jag kom dit i varje fall. Börjar med att jag trodde att jag missat bussen men i själva verket var den 5 minuter försenad vilket skulle medföra att jag missade bussen mot Frösakull inne på Österskans som skulle gå 17:32. Påväg in håller vi dessutom på att krocka med en ångvält (de lägger ny asfalt på i stort sett hela laholmsvägen). Detta urartar i en riktigt skrik-och-gap-konversation mellan busschauffören och 3-4 asfaltsarbetare. Tiden går och jag missar alltså min buss. Därefter har jag bara sån himla tur. Vi kör efter en buss som efter lite funderingar inte kan vara annat än nr 10 och den som jag egentligen skulle åka med. Efter en snabb konversation med den snälla chauffören stannar han och jag kan springa in och sätta mig på rätt buss. Hade jag inte haft sådan tur hade jag fått gå ända från Karlstorp och ut till Frösakull, och det är ju en liten bit...

Emelie och jag gick sedan strandpromenaden bort till Tylöhus och väl där påbörjades resan hemåt Frösakull igen. Efteråt åkte vi mot City och stannade till på Maxi för att köpa mat och choklad. Därefter hem och duscha för att sedan inta sängläge. Jag som egentligen hade tänkt att plugga lite igår var alldeles för trött. Idag sitter jag återigen med alla mina böcker och tycker allmänt synd om mig själv. Alla pratar om att det är helg och jag kan tyvärr inte glädja mig för 5 öre. Men imon kl 13 som sagt... Då älskar jag livet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0