På lördag tar jag körkort igen

Jag ogillar mitt liv lika mycket varje gång det är dags för tenta, på lördag är det dags igen och dagarna innan lever jag som en erremit och försöker råplugga in det sista som man inte lyckats lära sig de senaste 5 veckorna... tyvärr är det ganska mycket.
Jag har för all del i världen inte lärt mig hur man skall läsa, jag kan inte sitta flera timmar i sträck för då lär jag mig inte någonting. I våras var vi 10 tjejer som skrev upp oss på en lista över intresserade till en så kallad "lära-sig-att-läsa-kurs" (Jag kommer inte på namnet...). Vi gick dit och fick oss en tankeställare och lärde oss att mål och belöning är A och O för att lära sig något. Sätt upp små delmål och ett större och belöna dig själv när du klarat dessa. Sagt och gjort, jag sätter alltid upp små delmål och ett stort mål. Det stora är självklart att försöka klara tentan och de mindre är att ex läsa 10 sidor sedan får du...bla bla bla... osv. Men sen sitter jag där, försöker strongt att läsa de där ´10 sidorna men redan efter 4,5 är jag skit trött. Läser en till och kommer på mig själv att jag inte riktigt hängde med, läser om den sista sidan och kommer fram till att jag är duktig som iaf har läst hälften av det jag skulle... jag måste helt enkelt belönas. Vipps så sitter jag där med belöningen som jag inte ens har gjort mig förtjänt av men det känns ändå på något sätt väldigt välförtjänt. Säg mig, vad är det för fel?

Men som sagt, jag ogillar mitt liv lika mycket varje gång och påminns återigen hur jäkligt livet kändes så här få dagar innan tenta förra gången. Exakt likadant nu. Men på lördag, då är det jag som går ut ur salen och oavsett om det gått bra eller dåligt så känns det som att ta körkort. Jag tror att jag är inne på mitt 7:e, eller kanske till och med 8:e körkort nu...


Nej, dags att stressa iväg till bussen. Min belöning är att gå ut o gå en rejäl runda med Emelie ute i Frösakull. Dock skall jag sätta mig på bussen som tar nästan 40 min. Men Em. är snäll och ska köra in mig ikväll :) Tack så mkt för det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0