HÖR och HÄPNA


Håll i hatten, jag har precis varit nere i tvättstugan för första gången och jag har bott här i över ett år nu.
Tidigare under fotbollssäsongen har jag kunnat skicka med lite smutstvätt hem till mamma och sedan få tillbaka de rent, fin och struket. Vilken lyx!
Nu var dock tvättkorgen till bristningsgränsen så jag gick ner till tvättstugan för att boka in en tvättid. Innan jag gick ner funderade jag på tider som skulle passa och idag är en ypperligt bra dag. Kommer ner och får se schema som är så gott som fullt i flera veckor framåt med undantag ett fåtal luckor. En lucka var imorgon 13-19, bokat!
Tog mig en sväng förbi tvättstugorna för att göra mig lite hemmastadd och ser att 1:an inte används. Har tur nog att jag springer på farbron i korridoren och jag får lov att tvätta under hans tvättid. Han ger mig både det ena och det andra rådet om hur man skall använda alla de olika maskinerna på rätt sätt och avslutar med "Men såklart allt det här kan du ju redan..."
Dum som jag är så håller jag med honom. "Jo, tack detta har jag hört tusen gånger förr" säger jag med en väldans ironi i rösten. Men han fattar inte. Vad har hänt med samhället egentligen? Där står jag och får skylla mig själv att jag sa som jag sa. På tal om att jag hört det förr, Aldrig! Jag har ju inte ens sätt min fot här förut. Det sista han säger innan han lämnar mig och smutstvätten i fred är "Tösen, du glömmer väl inte att slänga i en krona i mynträknaren?" och jag hinner avsluta med "Självklart inte! :)".  Men vadå, vilken mynträknare? Jag letar efter enkronor och får tillslut gå till Åke och växla. Tur att jag har pensionärer runt knuten som ofta är hemma.
För att sedan få ordning på allt får jag ringa till Alex som sitter mitt i en konferens i Moskwa. Senaste nytt ifrån tvättstugan blir dock ett lagom avbrott för honom. Efter lite hjälp på traven är två maskiner igång. Tilläggas ska att jag länge stod där med min favorittröja, in/ut? Det slutade med att jag vände den ut-och-in och slängde in den i maskinen. Nu återstår att se, om 10 minuter är min tvätt klar... Antingen kan jag fortfarande använda min tröja eller så får Julia en extra julklapp, har jag riktigt otur har den krympt till stl. 86.


Ha en bra dag, alla!









Kommentarer
Postat av: sandra

lovar att det går bra att tvätta för dig issa! Ses imorgn

2008-10-31 @ 13:48:09
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0