Vem vill ha dåligt väder på sin 20-års dag

Idag är en ledig dag men för den sakens skull ingen rolig dag. Imorgon fyller jag 20, min andra "jämna" födelsedag. Egentligen undrar jag varför man säger att man fyller jämt, man fyller ju jämt vartannat år, inte sant? I varje fall har vi tenta i läkemedelsberäkning imon. Våra tentadagar har den här terminen har spelat mig ett litet spratt.
Först, en lördag i april - då hade vi tänkt gå Trajjet, men icke, jag hade tenta.
Sen, en onsdag i maj - ja då jag fyller 20 och egentligen borde vara totalt fri från skolan, men icke, jag har självklart tenta.
Sen, en lördag i maj - då är det KarnEleval i Gislaved, något som man inte får missa, men... jag har tenta och kommer riskera mitt körkort på väg hem.
Sen, en lördag i juni - då det är bal för Gvd-studenterna, något som också är kul att se, men... för att inte förstöra den linje som jag redan börjat på, så vad sägs som en tenta då också?


Själva tentan oroar mig egentligen inte speciellt mycket, jag fixar det här. Jag måste i varje fall tro det. Det som istället är värst är min miniräknare, jag tror att den är för bra för att få användas imon. Så om någon Halmstadbo läser det här och har en miniräknare som i stort sätt bara räknar +, -, /, * så skulle jag vara i stort behov av att låna den. Därefter är det vädret som spökar. Det har varit fint ett bra tag och för att fira tenta och födelsedag har vi bestämt att vi ska ha en riktig myseftermiddag med klassen imon. Vi skall spela beachvolleyboll, kubb, lite fotboll, grilla och bara njuta av dagen innan det är den 22:e och vi måste börja tänka på nästa tenta. Bara för att vår klass nu lyckats planera in en eftermiddag som i stort sett alla kan så är vädret inte vad det borde vara. Det är mulet och ser ut att kunna komma regn när som. Men Ida hade sett på väderprognosen häromdagen och onsdagen skulle bli veckans vändpunkt, då skulle solen komma.
Inte för att jag tar de på så stort allvar men nu har vi inget val, vi tror absolut på att Tone på 4:an har rätt... iaf imorgon!


Ser fram emot torsdagkväll, då skall jag börja planera min fredag...
Måste iväg och inhandla lite till min hylla, dags att byta ut lite!


image98image99image100




Kommentarer
Postat av: May 21 a

Issa, jag har ju en miniräknare, dock kommer jag inte till Halmstad förens imon. Vilken tid har du den? Morgonpass? Lät så iaf.
Jag slår dig en tuta sen så får vi se. Anna borde ha en annars, hörde att ni skulle käka middag ihop. Längtar efter en lång och pratsam fika. Vad sägs på torsdag?
Förresten fyndigt namn? MAYA, dels fyller du den 21:a o dels är jag 21.

2008-05-20 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0