Pinsamma måndag

Dagen började tidigt med ett besök hos kiropraktorn och enligt Johan är min s.k. bäckenleds- inflammation så när inpå färdigbehandlad. Numera är jag inte 4 cm sned i bäckenet utan över i stort sett hela ryggen är jag helt rak. Alla delar sitter som de ska som J. skulle sagt. Det känns som ett under det här. När det var som värst kunde jag inte ens sitta i en sittmöbel. Jag fick "stå" för att titta på tv i princip. Jag kunde inte heller spela fotboll eller ut och springa utan att jag efteråt hade riktigt ont i svanskotan. Sanslöst...


Sedan kommer vi till förmiddagens höjdpunkt. Pappa ber mig som vanligt att göra några ärenden åt honom. En USB-kabel skulle inhandlas på Elgiganten och jag är i stort sätt påväg. Först var det inplanerat att snabbt åka ner till JC för att byta en tröja som Ida och jag lyckats köpt en likadan, igen! När jag sedan inser att det är rätt molnigt och att jag fortfarande inte har något annat än en t-shirt på mig ryker tröjan upp ur påsen och jag bestämmer mig för att behålla den. Den är ju trots allt rätt skön och vi har massa kläder som är likadana. Varför skall jag ge mig? :P haha
I varje fall är jag noga med att ta bort prislappen för det finns ideligen pinsamheter med kvarglömda prislappar. Sen tror jag att allt är frid och fröjd. Åker ut till Elgiganten och ber om hjälp för att USB-kablarna inte hänger där de ska. Får hjälp av en kille som tvingas fråga om hjälp vilket slutar med att jag står där med tre killar för att hitta min USB-kabel. De fixar fram den och jag går och betalar. De verkar skratta åt något men det tänker jag inte riktigt på då. När jag sedan kommer ut till bilen speglas min tröja i rutan och där ser jag STORT och TYDLIGT att klisterlappen som sitter på tröjan XS XS XS XS XS XS XS XS XS sitter kvar. Den hade jag alltså inte tänkt på. Den syntes dessutom måttlöst tydligt, haha. Jag höll på och vika mig, inte undra på att de tre killarna och kassörskan verkade ha roligt åt mig när jag gick där ifrån. Men det hela kunde varit värre, som tur var hade jag tur i oturen idag...


Ikväll är vi 7 a-lags spelare som skall vara med i b-laget som spelar match. Skall bli en bra avslutning på dagen som fram till dess skall innehålla en hel del plugg och likaså en paus med ett avsnitt av Nya tider. Jag vet, såpa-fantasten går inte i ide enbart för att det är sommar och att de flesta andra program gör det.
Så Tiden Går, men såpa-nörden består...



Kommentarer
Postat av: Anonym

säg inte att det är den röda tjocktröjan?

2008-05-27 @ 22:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0