Illamående

Under eftermiddagen har jag gått runt och känt mig både orkeslös och lite illamående. Är jag gravid? Tanken slås bort ganska snabbt när jag påtalar mig själv hur dumt det låter. Inte nog med det så skriker min mage efter mat. Ytterliggare ett tecken?!
Hade en ganska konstig men också frestande dröm på soffan idag. Skulle gärna uppleva det igen om det nu var så att jag visste att det var en dröm och att man likaså kunde handla därefter. Precis innan jag slummrade hamnade jag framför Nya Tider som går i repris på 4:an vid lunchtid varje dag. Jag tror att min dröm inspirerades av all kärleksdrama som det avsnittet utspelade på 25 minuter. Tänk att detta drömmer jag på bara några få minuter.

Som ni säkert märkt fungerar inte min mobil, jag vet, det är mitt eget fel :). Av någon märklig anledning tyckte jag att jag hade för mycket pengar på mitt konto så för att vara ekonomisk flyttade jag över lite till ett annat. Gick en månad eller två och sedan taimades interneträkning, elräkning och även telefonräkningen in på samma månad. Då skall det tilläggas att jag vanligtvis bara brukar ha två/månad i snitt - ganska lagom!
Så nu när alla tre damp ner samtidigt och det inte fanns tillräckligt med pengar kunde Tele2 inte dra något. Sen får jag ett fint vitt brev på posten som jag av någon märklig anledning inte öppnat i tid. Där skall också tilläggas att när jag väl öppnat det så tänker jag "aha, men jag har väl 30 dagar på mig som med allt annat". Men i det finstilta står det "betalas SNARAST". Likaså påpekar dem att telefonen stängs av och att ärendet vidarebefodras till inkasso om inte betalningen sker inom kort. Shit! Men men, jag betalade den igår. Dock är telefonen fortfarande obruklig.
Inte nog med det så fungerar Emelie´s telefon så på tåget idag ber jag henne slå en signal till mig eftersom det inte längre står "Inget sim" utan istället "Ingen täckning". Hon slår en signal och samtalet kopplas ner direkt. Därefter står det "Inget U-sim" på hennes telefon och det kvittar vad hon gör hon får den inte att fungera. Crazy?!
Hon trodde bestämt på att det var något sorts virus som härjade och att jag nu smittat hennes mobil med detta. Vem vet? Märkligt att den la av just då i varje fall.
Appropå min obrukbara telefon tycktes mamma ha lösningen på problemet. Hon är ingen större datafantast men har lärt sig hur internet fungerar. Hon tycktes i varje fall ha svaret på hur jag skall kunna kommuniceram med omvärlden såsom i Jkpg, Gved och Atorp. Använd din mail Isabell! Både jag o Alex höll på att vika oss på mitten. Herregud, vet du ens vad det är?! Och hur snabbt går det? Är jag effektiv kanske jag hinner skicka iväg ett mail på morgonen till mina kära vänner och har jag tur så kanske de kollar sin mail just idag. Fantastiskt va?! Ibland får hon till det, min mamma! 

Imon åker S. till Gotland, Absolut Gotland - AG om man skall vara extra tydligt. Men eftersom min mobil inte fungerar så får jag ta en rejäl update när hon kommer hem. Lånet av plattången är över och A. har nu varit snäll och lånat ut sin. Snart har jag provat hela fotbollslagets plattänger - hur skall detta sluta?!
Ska ta mig in till stan imon och se om jag hittar någon som blir bra till mig, det kan väl ändå inte vara så svårt?! :P
Likaså skall jag påbörja grupparbetet som skall vara klart tills på måndag. Dagen känns planerad och jag önskar att jag tagit med pappas laptop ner. För hur kul är det på en skala att sitta inne en solig dag och ägna den åt skolarbete? Lägg då till att jag har datorn precis vid fönstret där det är sol från tidig morgon till kl 16 på eftermiddagen innan jag får en aning skugga över lägenheten. Tragic, I know!




Kommentarer
Postat av: hej

vad pluggar du för nåt i halmstad ?

2008-05-15 @ 16:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0