GUDS BÄSTA BARN


Emellanåt får jag en häpnadsväckande tanke som slår mig. Egentligen borde jag handla utefter mitt tänkande. Samtidigt vet jag att besvikelsen skulle bli så total, men återigen är det din tillstymmelse till rättvisa som talar emot dig. Den här personen är inte längre vad han/hon har varit för mig. Personen är något helt annat numera och tack vare detta har jag bara en så stor lust till att berätta, att släppa på sanningen och låta dig handla därefter. Du skulle bli allt annat än glad, det vet jag. Men förr eller senare kommer det ändå fram, gör det inte? För att inte såra ens omgivning mer än möjligt är det händelsevis bättre att berätta för alla inblandade. Således stå för vad det är du har gjort. Inte bara en gång, utan flera. Jag kan själv säga att jag inte är Guds bästa barn, jag har också gjort fel, men det påtalar inte vikten av att se andra göra det...



Jag känner mig lycklig. Det är sol och ungefär lika varmt som hemma. Det är helg och fem dagar till nästa skoldag. Det är en fullspäckad ledighet och faktiskt en ganska underhållande sådan! :)


image97







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0