Det står mig upp i halsen

Jag är trött på tenta plugg. Speciellt när man knappt lär sig någonting och när det är 100 saker ytterligare som skall läsas in. Det står mig upp i halsen vid det här lagret.

Det hela blir inte bättre av att jag vaknar vid 8:a tiden för att köra mamma till jobbet och dessutom är dödstrött när jag kommer hem. Äter frukost i hopp om att piggna till men icke, därefter lägger jag mig för att vila lite och vaknar en timma senare, ännu tröttare. Min första tanke "Fan, tänk på Sandra, nu kan hon ligga och sova fram till kl 15 utan att det ens är för mycket, och här ligger jag med enorm trötthet, ett dåligt samvete och en hel del saker framför mig som borde göras".  Självklart tycker jag synd om mig själv.
Jag gick upp och tog sakta tag i mitt liv. Sanna ringer och berättar att hennes tenta är gjort och jag blir bara så avundsjuk på henne. Jag har hellre 5 redovisningar än en tenta. Jag hatar nästan detta! Fick ringt till Matilda och ursäktat mitt liv. Fick lite respons av tjejen som satt och åt på en uteservering med strålande sol i sikte. Själv sitter jag inomhus, lättast att få saker gjorda då, och gapar ner i mina böcker som ligger utspridda överallt. Får se om jag får till en bra bild senare som kan förklara mitt helvete. Jag längtar till lördag då klockan är 11:30. Då är det försent för att lära sig något och jag hoppas att jag vid den tiden är klar och kan styra kosan hem mot Gislaved och KarnElevalen... Som sagt, jag längtar!

Och för er som inte visste det så har jag tagit körkort 6 gånger redan, snart 7...


Kommentarer
Postat av: Emelie

råkade skriva svart till mig själv höhö men skrev att det icke är antagning, men den kommer la snart va?? tror redan ni vet vad de är för nått jag snackat om fast ändå inte. Ni vet det men vet inte att det är det jag menar, typ! Men ni visste inte det när jag skrev det för då var de bara jag som visste. hahahah snacka om deltajerad förklaring ;) hoppas de går bra me tentapluggningen!!ses på lördag,dååååååååååååååååååååå! haha!

2008-05-29 @ 16:48:53
URL: http://emeliekroon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0