20:05


Ett tag sedan sist, sen dess har J gjort bort sig på China restaurangen och jag kan fortfarande inte sluta skratta. Ida, Ida o J är och äter China mat för att ta sig en paus i pluggandet. De tar sin mat och går och sätter sig. Efter en stund påtalar Ida att currypastan var väldigt stark. J som inte tagit någon currypasta yttrar att hennes mat också är väldigt stark. Det måste vara min fisksås, säger hon. När det är dags för andra portionen tycker J att hennes tallrik är alldeles för blöt och vill ta en ny. Ida rynkar på näsan eftersom det endast var några ytterst få såser att ta av och undrar hur J:s tallrik ha kunnat bli så blöt. När Ida sedan ska ta ris så tar hon skeden (som står i en hink med vatten) och tar ris på sin tallrik och lämnar över den till J där polletten precis har trillat ner. AAAAAaaahhaaaaa! Är de det den är till för säger hon och skrattar. J har alltså trott att det är någon form utav sås och hällt några skedar med "fräscht" vatten över sitt ris. Inte nog med det, när Ida pratar om den starka currypastan menar J på att hennes så kallade fisksås också måste ha varit väldigt stark, alltså hennes vatten haha.
Förstår ni att det är svårt att sluta skratta?


Även Matilda är i en klass för sig, har svårt att inte tänka tillbaka på det. När vi skulle till parken för ett antal veckor sedan dividerade Matilda över vilka skor hon skulle ta. De låg eller de höga med klackar... och då säger hon "asså jag har aldrig haft klackskor här hemma, jag har bara det när jag går ut i Göteborg". Sedan börjar några skratta och så säger någon "JA, Men Matilda, vi har bara gått ut i Göteborg en enda gång" Haha.


Valborg firades, om det nu är det man gör, med Sigges. Efter förfest hos Ida blev det dags för Bäckshult och vi var inte där förens halv 1. Dock hade vi riktigt kul ändå, och kvällen blev lyckad. Något som jag främst kommer ihåg är när en kille kommer fram, jag känner såväl igen dig men vet inte vad du heter. I varje fall säger han "eyy du, du uppdaterar din blogg mer sällan än de i Ayia Napa." haha. Antar att han menar Sanna o Matilda som är där?! Vem annars?
Jag fick iaf ta mig i kragen tyckte han. Kul att SÅ MÅNGA läser min blogg. Jag har för det mesta inte mkt läsvärt att skriva om.


Helgen har blivit lugn, spenderats ute vid Bolmen med gott sällskap o god mat. Lördagskvällen spenderades dock vandrande i Gislaved. Jag o Sanna tog oss en långpromenad och det kändes ganska konstigt. En lördag brukar man inte tillbringa på det här sättet. Idag var det som sagt match, därför gårdagens lugna lördagskväll.

Ikväll blir det tåg till Halmstad för lektion 9 - 16 imon. Därefter blir det Vårruset för tjejerna på tisdag och för mig blir det "Barcelona" haha. Ungefär lika varmt, ungefär lika fint och ungefär lika underhållande...


Kommentarer
Postat av: sandy

jag är ett troget bloggfan, och va sugen jag blev på kinamat..mmm..
du, behöver dina råd, finns det malaria nu för tiden? i europa alltså.. jag tror jag har fått malaria..mådde så dåligt på jobbet att jag tog mig hem. förutom en jobbig förkyldning har jag yrsel, magont och allmänt illamående. tog iallafall fyra vitpepparkorn nu, vilket sägs hjälpa mot allt.. undra om det hjälper mot malaria..jag har liksom fått 20-25 gigantiska myggbett..

2008-05-05 @ 01:29:04
URL: http://sandrasss.blogg.se
Postat av: ems

ska du till barcelona?

2008-05-05 @ 06:37:16
URL: http://emeliekroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0