The party is over



Helgen har gått otroligt snabbt och jag grämer mig över att den redan är så gott som över. I fredags hade vi lektion till kvart över 4 vilket gav till följd att jag inte han hem till träningen. Dessutom så började helgen väldigt sent. Han i varje fall åka och köpa en ny matta till sovrummet och jag måste säga att jag är nöjd - det blev kanon. Kvällen innebar måndagens avsnitt av Anna Pihl som jag missat och likaså en och annan sväng i Let´s dance.
Igår åkte vi ner till Halmstad, jag, mamma och pappa. De skulle fixa allt som inte fixades den söndagen då rättare sagt allt gick fel. Jag fick upp mina ljusstakar, tavlor, fönsterbänkar, gardiner och likaså tapeten är uppe i köket. Barstolarna är på plats, mattan likaså och jag har även blivit av med Alex rester! Lägenheten är snart "fulländad" och jag skulle numera kunna välkomna lite besök.
Under dagen kom även Alex en runda från Laholm och vi gick på stan. Numera är det nästan kris på kontot och det är bara den 2 mars. Jag har frågat mig ett antal gånger om hur detta kommer att gå och lär säkert göra det ett antal gånger till innan jag får mitt studiebidrag.
Kvällen innebar först restaurangbesök med familjen på Pio och sedan blev det lite "bartömning". Inte för att min familj är några stordrickare icke, missuppfatta mig inte. Vi hamnade helt enkelt där och vi hade det jäkligt kul, förvånansvärt kul. Mina föräldrar kändes inte som en dag över 30... Vi började helt plötsligt med en massa vadslagningar och jag som skulle ha sovgäster hade tydligt gjort klart för dem att ingen skall tro att de får låna min säng. Men efter ett tag i baren så hade jag förlorat vadet och det blev jag som fick nitlotten, att sova på soffan. Men så här i efterhand så måste de andra ha sovit väldigt skönt för jag har haft en prinsessömn eller vad man brukar kalla det... När vi var hemma igen var jag ganska trött och orkade därför inte ta mig bort till pojkarna som var nere på besök. Men jag fixade iaf så att ni kunde ta er in och det är väl guld värt?! :P Dessutom är jag lite ledsen över att jag hade fullt hus för annars hade ni garanterat fått plats! Men det får bli en annan gång, det kommer fler kvällar.


Idag var det upp tidigt för att åka och handla eftersom man får passa på när man både har bil och bärhjälp. Sedan hem och snabbt göra sig i ordning för att åka till kyrkan, Julia skulle döpas i Harplinge kyrka. En check präst som jag är helt förundrad och häpen över. Om han fortfarande är i tjänst när mina barn skall döpas (jag räknar med att jag får några) skall han garanterat anlitas. Efter dopet blev det en stor släktträff och likaså ett stort släktfoto som jag så småningom kommer att få tillgång till. Nu är jag åter i Halmstad med ett dåligt samvete över hur mycket tårta jag egentligen tryckt i mig och funderar starkt på om jag skall ut och röra på mig... Ni andra har trots allt tränat hela veckan och spelat match idag, och här sitter jag - vår alla tiders soffpotatis!


Dags att ta tag i sitt liv :P... Nu skall jag röja efter mitt besök och likaså göra det snyggt inför nästa!
 Välkommen!


Kommentarer
Postat av: Josefin.W

Du anar inte vilken helg jag har haft. Maten bara kom upp och det värsta av allt, jag blev fast på sallongen i två timmar för att frisören fick för sig att färga mina ögonbryn. Jag tror knappt att det är sant Issa. Måste även dåligt igår så har precis tagit bussen hem från Emilia och Göteborg. Nu är jag i Halmstad igen och snart ses vi! :) See yaa!

2008-03-03 @ 12:03:48
Postat av: den som tycker issa är bögig ;)

haha ! bögar gillar ju killar alltså är du lite bögig ;)eller nått.. haha! sprutan i hälsen gjorde susen! känner ingeting så vill träna för fullt men de får jag inte för satu! men ska komma ner till träningen denna veckan iaf o göra vad jag kan :P men antar att du inte kommer idag så vi ses väl på fredag ; )

2008-03-04 @ 17:10:15
URL: http://maaddiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0