Ni förstår, jag har just träffat mannen till mina framtida barn!


Det stod fältstudiedag på programmet och det innehöll en 9-timmars lång arbetsdag på avd 53 på Länssjukhuset i Halmstad. En avdelning där de behandlar patienter med KOL, lungcancer eller andra andningsbesvär. Dagen började i varje fall tidigt, upp tillsammans med tuppen vid 04:30 för att sedan befinna mig på sjukhuset senaste 06:15. Sen började allvaret och strax innan dagens första fikapaus - ni förstår, vi hade några stycken under dagens lopp, så springer jag på honom i korridoren. Han var bara så otroligt söt, ja han såg verkligen bra ut. Inte nog med det så var han klädd i läkaruniform vilket på Halmstad sjukhus innebär vita byxor och en kornblå lagom tajt piké. Jag kan erkänna att jag är allmänt svag för läkare men visst spelar arbetskläderna en gyllene roll. Jag har under mina seriösa förhållanden med pojkvänner alltid varit ganska förtjust i att se dem i deras arbetskläder. Det är på något sätt ganska sexigt!

Även deras yrkesroll spelar in, killen blev faktiskt snyggare enbart för att jag visste att han var läkare och även när man skådat sättet som han är på mot sina patienter så blev man hänryckt. Men förstår ni, har killen gått och blivit läkare så har han ju också något innanför pannbenet. J. frågade mig "...om han varit busschaufför Issa hade du då tyckt att han var lika snygg och attraktiv fortfarande?...". Helt ärligt så hade han absolut inte varit det, så enkelt är det. 
Den ända nackdelen som jag ser det, är väl hans -ringa- ålder. Det var väldigt svårt att sätta en ålder på honom, han ser väldigt ung ut men eftersom han antagligen läst några år så måste han runt 25 och uppåt... Ja jag skulle väl gissa på 24-25 och kanske upp till 30. Sanna har hittat ett exemplar som matchar men isf är han 30 och jo, han är singel. Sen är det en som är 32 och sambo men det kan absolut inte vara han.

 Jag har iaf börjat hoppas på att jag inom en "snar" framtid kommer att springa på min blivande make på jobbet. Ni anar alltså inte vilken dag jag har haft. Jag är nästan exalterad och lyrisk över vad jag har upplevt. En ung och snygg läkare kan tack vare sin yrkesroll bli en gnutta sexigare än vanligt.


Jag har i varje fall träffat mannen i mitt liv... ;) Drömma kan man ju alltid!



Idag har jag jobbat och jag hinner knappt in till första patienten innan hon säger "Åhh, vad glad du var idag då - har det hänt något? - Ja jag är bara lite förtjust i en läkare som är sjukt snygg och några år för gammal men annars inget"...!
Men men jag hittar väl min Dr. Mc Dreamy så småningom! :)




Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: HEJ ISSA!

Hej bella! oooh lakare pa gang dar ja later ju som en sakrad framtid hahah. Jag har vet inte om hon ar sa sugen pa de men jag ska fraga henne, hon ar och tvattar nu. Idag har jag fargat
haret, asskont det var helt blekt innan. Sa nu luktar haret frisor och jag ar nojd. JAAAA ladda ner den den ar skitbra verkligen, spelar dom inte den i Sverige? Miss u.

2008-03-06 @ 08:52:14
URL: http://emeliekroon.blogg.se
Postat av: HEJ ISSA!

Hej bella! oooh lakare pa gang dar ja later ju som en sakrad framtid hahah. Jag har vet inte om hon ar sa sugen pa de men jag ska fraga henne, hon ar och tvattar nu. Idag har jag fargat
haret, asskont det var helt blekt innan. Sa nu luktar haret frisor och jag ar nojd. JAAAA ladda ner den den ar skitbra verkligen, spelar dom inte den i Sverige? Miss u.

2008-03-06 @ 08:52:56
URL: http://emeliekroon.blogg.se
Postat av: Emelie

hej igen, laste inlagget igen, har du redan borjat fa ta emot patienter?

2008-03-08 @ 01:58:22
URL: http://emeliekroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0