Det var i princip som att han satt där med en prislapp i pannan och ett dollartecken, ja ungefär så dyrt som det kändes...

Jag är allt ifrån en trogen bloggfantast till en periodare och det har varit lite halvdant med uppdateringar på senaste. Helgen som man på sätt och vis fasat aningens inför är över och påsken likaså.

I onsdags var det samma gamla visa, tentaångest. Vid varje tillfälle till promenad återstod samma "tvångstankar" i form av "Jag skulle gärna byta liv med dig just nu, vad som helst bara jag slipper den här skiten!". Det spelade ingen större roll om det var två barn som såg ut att leka med varandra men egentligen verkade ha ganska så tråkigt till att det  var en medelålders mamma som hade ett herrans liv med att få de två vilda barnen bältade i familjens V70. Vad som hellst gick bra den studen. Men för allt i världen skulle jag inte vilja byta ut den där känslan av att gå ut ur tentasalen och släppa allt för en ynka sekund, jag brukar jämföra det med att ta körkort - ungefär så känns det. Jag undrar hur många körkort jag lyckas ta innan jag är klar...?!
På kvällen var det tentafest, kul trots att vi var trötta till tusen. Fredag upp tidigt och hem för att ha träningsläger och då började man undra över vad påsken egentligen var till för. Att sitta hemma och umgås med familj och vänner eller att ta ut sig till "max" en gång varje förmiddag/eftermiddag under i stort sett hela påskhelgen? Fredagskvällen innebar iaf mormors 80-fest och det blev lyckat! Vilka kusiner och kusinbarn man har fått de senaste åren, helt plötsligt är jag inte yngst och jag har fullt upp på alla släktträffar.

Söndagen var då dagen då vi såg ett slut på det hela, träningarna var över och vi skulle gå ut med gott samvete. Jag var trött över att inte ha sovit spc mycket någon av nätterna under helgens lopp och även efter alla timmar nere på Gis. Fest blev det iaf, Basshunter var i parken... Förfest hos J. tillsammans med en massa tjejer vilket var trevligt. Därefter till Britts som hade fest och det var nog höjdpunkten på kvällen. Därefter blev det massa snappsvisor och till att dricka det sista innan vi drog oss till parken. Sen efter en halvtimme eller något så var det stop, där var kvällen slut typ :P. Sorry! Sanna hade lyckats spela in en film på min kamera, tror att hon är ganska ovetande om detta? I varje fall så pratar vi om allt ifrån kartofellnäsa till bigbaotafylla! Ja det var iaf den kvällen och jag blir illamående så fort jag tänker på fest...


Är det såhär det skall va? :)






Kommentarer
Postat av: Ida B.

Det är bara att se det från den ljusa sidan, man är inte bakfull jämt! :) Som det ser ut nu kommer J. först till Halmstad imon och vi pratade om att laga middag på tisdag istället, vad tycks? Med tanke på att ingen orkar handla idag ser det väl ganska spikat ut?!
Kram!

2008-03-27 @ 14:50:11
Postat av: Anonym

Ja, det ska allt bli spännande och förstår inte själv hur jag vågar:) men utmaningar är alltid kul. Fast man kommer ju såklart sakna alla:) Men du verkar trivas och ha det väldigt bra i H-stad och med utbildningen. Jag bara längtar tills jag också börjar plugga, gemenskapen liksom. Hoppas allt är bra annar men det verkar det ju va;) Puss&kram

2008-03-27 @ 21:13:49
URL: http://mareykay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0