Det hör egentligen inte hit o höra, det är bara en grej man kan göra!


 


Helgen är ett kapitel för sig, jag skulle ju ut! Fredag innebar Värnamo med Sanna för att gå lite i affärer och mestadels för att hämta bilen. Vilket också innebar att Alex inte kunde åka till Jönköping. Ibland är det allt bra att ha en snäll lillasyster. Eftermiddagen innebar lunch på McDonalds och Sanna fick för sig att räkna ut hur många kalorier vi intagit. 1310 kcal per person! Jag skojar inte, när jag berättade för mamma, som arbetar med kost och viktminskning, trodde hon att det var tillsammans. Helt fel! Efter det hade jag svårt för att trycka i mig mer mat vill jag lova. Väl hemma var det dags för en timmes sömn innan träningen och om Sanna inte väckt mig hade jag missat mitt "göra-åt-kalorier-pass". På kvällen var det dags för en fredagskväll med lagkompisarna hemma hos Marta. Det var riktigt mysig och jag o Mimmi tog hem turneringen i fotbollsspelet. Avslutade kvällen med att köra ett lass till hotellet och därefter hem för att sova, ja tro det eller ej men jag somnade inte före halv 4 iaf.

På lördagskvällen var det min tur att gå ut. Mamma o pappa var i stugan så det innebar att jag hade huset för mig själv. Jag o Sanna lagade mat innan lite sällskap kom och därefter blev det melodifestival med Charlotte Perelli och Björn Gustavsson. Jag måste säga att jag är nöjd med Sveriges bidrag, så länge det inte är BWO, Carola eller Kebabpizza-skiten så är jag helnöjd! I varje fall så hamnade vi i parken, och jag hade verkligen skit kul. Det var ganska lagom med folk, om jag inte minns fel. Efteråt var det dags att leva upp till vad jag lovat tidigare under kvällen - efterfest. Vi hamnade hemma hos mig och det var dags för nattamat och sedan myshörna i sovrummet och likaså full fart med SingStar. Chrille fick höra sin födelsedagssång för 20:e året i rad och det såg ut som om han blev nöjd. Vi höll på fram till klockan halv 7 med SingStar och det slutade med att jag o Fidde vann duellen mot Sanna o Peter. Men det var jämt, det var det! Upp ganska tidigt på morgonen för att städa och därefter körde jag hem Sanna, tack för hjälpen! Dagen skulle tillägnas åt mina kära böcker men ärligt talat så blev det en helt vanlig bakfylledag precis i vanlig ordning.




            



...från en afton som doftar lite YMCA, tack mina vänner ni är kärlek för mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0