A Hardworking Woman Until Thursday



JAG KLARADE DET! Idag var det dags för färdighetsprövning 9-12 vilket innebar ett praktiskt prov för kursen. Jag fick i uppgift att sätta en perifer venkateter samt att koppla infusion och tillsätta olika sorters läkemedel. Därtill fick jag tio frågor att svara på och likaså skulle jag i en akutsituation kunna redogöra för vilka olika observationer och tillvägagångssätt som ansågs viktiga. Klarade detta mer eller mindre utan problem och vi var 6 av 10 som blev godkända. Vi blev alla ordinerade till att göra olika saker och i efterhand känns det ganska otroligt. Jag satt tidigt i morse o var sket nervös inför förmiddagen men såhär efteråt känns det ganska tillfredställande. Är i varje fall skönt att det är över...!
Ikväll kommer J. över en runda. Vi skall titta på AA och likså montera lite möbler. Imon vankas ledighet och det skall jag börja med en springrunda vid kl 7, om det mot förmodan blir som man tänkt sig. Sedan blir det plugg större delen av dagen - tenta torsdag!



image60

                                                    image59

Vädret har varit ganska varierande de senaste dygnen! Igår var det snö och likaså i morse men nu är "vårvädret" här igen och solen skiner och det är någorlunda varmt ute :)






Kommentarer
Postat av: EMelie

hej issa issa. haha njaa tycker du de tar lang tid fran halmstad? jag tycker de gar fort:) japp pa mandagen ar vi hemma, tror jag. Om allt ar punktligt. Hinner inte skriva mer nu har en bat att passa vi ska dyka lite idag. Men jag ska se om jag hinner ga in lite langre ikvall och beratta lite for dig om en del smaskiga grejer:) For det hander saker har med ska du veta, hoppas listan har blivit lang??? Saknar dig toooon!

2008-03-18 @ 22:01:20
URL: http://emeliekroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0